اصفهان- ایرنا- مدیر عامل مركز خرید ( سیتی سنتر) اصفهان گفت: دلیل حادثه بعد از ظهر یكشنبه در پاركینگ این مجموعه در حال بررسی است و هنوز نمی توان در باره آن اظهار نظر قطعی كرد.

به گزارش ایرنا، حدود ساعت 15 دیروز (یكشنبه) بدنبال ریزش اقلام تاسیساتی از جمله لوله كشی ها در یكی از طبقات پاركینگ مركز خرید اصفهان، دهها خودرو آسیب دید، هشت نفر جراحت سطحی برداشتند و این فروشگاه بزرگ از فعالیت باز ماند.

مدیر عامل مركز خرید اصفهان روز دوشنبه درباره این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: این اتفاق ممكن است در هر مركز یا پروژه ای پیش بیاید.

مسعود صرامی با بیان اینكه در این اتفاق به حدود 75 دستگاه خودرو آسیب جزئی تا كلی وارد شد، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد كه از یك نقطه ضربه ای به تاسیسات در سقف پاركینگ طبقه اول وارد شده و پس از فشار آمدن به لوله ها و نگهدارنده هایشان، تعدادی از آنها به پایین و روی خودروهای پارك شده افتاده است.

وی با رد هرگونه انفجار در این حادثه تصریح كرد: یك گروه، ماموریت تحقیق درباره دلیل این اتفاق را بعهده دارند و با مشخص شدن نتیجه آن، دلیل حادثه بطور واضح به مردم اعلام خواهد شد.

صرامی با بیان اینكه دلیل این اتفاق می تواند سهوی یا عمدی باشد، تاكید كرد: در هر صورت باید تلاش كنیم كه دیگر چنین حوادثی پیش نیاید.

وی با بیان اینكه فروشگاه سیتی سنتر دستكم تا روز چهارشنبه ششم خرداد جاری تعطیل است، گفت: تنها دلیل تعطیلی موقت فروشگاه، تعبیه سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب و شبكه آبرسانی سرویسهای بهداشتی است.

به گفته وی مدیریت مركز خرید اصفهان اطلاع رسانی لازم دراین باره را از طریق رسانه های مختلف انجام داده تا جلوی اقدامات غرض ورزانه عده ای گرفته شود.

مدیر عامل مركز خرید اصفهان میزان خسارت وارده به این مركز در پی حادثه دیروز را حدود یك میلیارد ریال اعلام و اضافه كرد: این خسارت بیشتر مربوط به هزینه كار فنی و كارگری برای تاسیسات است.

وی درباره چگونگی جبران خسارت وارد شده به خودروها نیز اظهار كرد: بخشی از این خسارت را بیمه و بخش دیگر را فروشگاه پرداخت می كند.

صرامی تعداد افراد مشغول بكار در مركز خرید اصفهان را حدود شش هزار نفر در بخش بهره برداری شده و فروشگاهی و حدود شش هزار نفر در بخش كارگاهی و در حال ساخت اعلام كرد.

بدنبال حادثه روز گذشته در مركز خرید اصفهان، اخبار و مطالب بسیاری درباره این اتفاق و دلایل آن در رسانه ها و شبكه های اجتماعی منتشر شد.

همچنین بسیاری از مردم كه از این حادثه بی خبر بودند روز گذشته وقتی به مركز خرید اصفهان مراجعه كردند با ترافیك، حضور نیروی انتظامی و پلیس راهور و درهای بسته فروشگاه مواجه شدند.

ماموران انتظامی و پلیس راهور در پاسخ به سوالات مردم اظهار می كردند كه فروشگاه تا 48 ساعت آینده تعطیل است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در پی این حادثه به ایرنا گفت: هیچ گونه انفجار و یا آتش سوزی در حادثه پاركینگ مجتمع تجاری سیتی سنتر رخ نداد و وضعیت در كنترل نیروهای آتش نشانی است.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد افزود: این حادثه، رخدادی است كه برای همه مكان ها قابل بروز است و اتفاق ویژه ای نیست.

وی با ابراز خرسندی از اینكه این حادثه جراحت های انسانی به جز هشت مورد آسیب دیدگی جزئی نداشت، تصریح كرد: نشت بنزین از خودروهای حادثه دیده در این پاركینگ توسط ماموران عملیاتی آتش نشانی حاضر در محل كنترل و پاكسازی و محل پاركینگ فوم زده شده است.

وی با اشاره به اینكه این حادثه در یكی از قسمت های پاركینگ مجتمع روی داده است، بیان كرد: تعدادی خودروی پارك شده در این بخش از پاركینگ خسارت دیدند كه خسارت تعدادی زیاد و برخی در حد شكستگی آینه های كناری است.

غفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشكی استان اصفهان نیز گفت: در این حادثه هشت نفر از ناحیه سر، دست و پا مصدوم شدند كه پس از آتل بندی و انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان منتقل شدند و حال آنها رضایت بخش است.

مجتمع تجاری سیتی سنتر در جنوب اصفهان و ابتدای جاده شیراز قرار دارد.

گ/3011/ 6508