اصفهان- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با تلاش شبانه نیروهای آتش نشانی، دو سوم از پاركینگ حادثه دیده مركز خرید اصفهان پاكسازی شده است.

آتشپاد بهزاد بزرگزاد ظهر دوشنبه در تشریح حادثه سقوط لوله های پاركینگ مجموعه سیتی سنتر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حضور به موقع و فرماندهی اصولی در حادثه پاركینگ سیتی سنتر اصفهان موجب پیشگیری از افزایش ابعاد این حادثه و یا انفجارهای احتمالی ناشی از نشت بنزین خودروها شد.

وی با بیان اینكه این حادثه ساعت 15:25 روز گذشته رخ داد اظهار كرد: در این حادثه لوله های تاسیسات زیرین (پاركینگ اول) هایپراستار ساختمان سیتی سنتر بر روی تعدادی از خودروهای پارك شده سقوط كرد و موجب له شدن و نشت شدید بنزین از این خودروها شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینكه فوم و كف ریزی و شمعك گذاری در این محل انجام شد، ادامه داد: بلافاصله پس از بروز حادثه برای جلوگیری از سانحه احتمالی ،همه افراد حاضر در مجموعه به شكل اضطراری خارج و برق و گاز منطقه قطع شد.

وی گفت: عملیات پاكسازی شبانه در این مركز خرید انجام شد و همچنان نیروهای عملیاتی آتش نشانی در محل حاضر هستند و مشغول برش سایر لوله های تاسیساتی و انتقال لوله های بریده شده و خودروهای آسیب دیده به خارج از پاركینگ هستند.

وی تاكید كرد: رخداد این حادثه موجب ایجاد شایعاتی در شبكه های اجتماعی مبنی بر ریزش سقف سیتی سنتر شد كه با بیداری رسانه های داخلی و انتشار اخبار صحیح و بی غرض از پایگاه اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی برطرف شد.

وی اعلام كرد: برخلاف شایعات منتشر شده در برخی شبكه های اجتماعی، این حادثه هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و چند نفر دچار جراحاتی شده بودند كه پس از مداوای اولیه از محل خارج شدند.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز گذشته نزدیك به 20 خودروی عملیاتی آتش نشانی، خودروی فرماندهی ارتباطات و همزمان 10 نفر از روسای ایستگاه ها و مدیران مناطق 4 گانه عملیاتی به همراه كارشناسان پیشگیری و در مجموع 70 نیروی آتش نشانی در محل حادثه حضور داشتند.

وی تصریح كرد: علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

غفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشكی استان اصفهان نیز روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه هشت نفر از ناحیه سر، دست و پا مصدوم و پس از آتل بندی و انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان منتقل شدند و حال آنها رضایت بخش است.

امروز نیز براساس تماس خبرنگار ایرنا با مركز اورژانس 115 اصفهان هرگونه تلفات جانی در هنگام بروز این حادثه و حضور نیروهای اورژانس در محل این حادثه تكذیب و آمار مصدومان نیز همان هشت نفر اعلام شد.

مجتمع تجاری سیتی سنتر در جنوب اصفهان و ابتدای جاده شیراز قرار دارد.

ت/7135/ 6508