اردبيل - ايرنا - سرپرست زندان گرمي مغان از انتقال زندان اين شهر به مكاني خارج از شهر خبر داد.

علي مهدي زاده روز دوشنبه در نشستي با شهردار گرمي افزود: از قرار گرفتن زندان در درون بافت شهري راضي نيستيم و تمام تلاش ها بر اين است در اجراي قانون هر چه سريع با ساخت زندان جديد ، زندان از به خارج از شهر انتقال يابد اما اين فرايندي است كه زمان مي برد.

او گفت: تا زمان انتقال زندان چهره زندان كنوني را بايد بهسازي كرده و درحد مناسب نگهداريم.

وي با اشاره به صدور دستور تخريب اماكن فرسوده اطراف زندان توسط دادستان گرمي اظهار كرد: اين كار در افزايش حريم امنيتي زندان و همسايگان آن صورت مي گيرد و در مسير برنامه هاي حقوق شهروندي است كه اميدواريم با همكاري شهرداري و افراد ذيربط به خوبي انجام پذيرد.

مهدي زاده در ادامه با اشاره به نياز زندانيان و خانواده هاي آنها به تامين معيشت براي مصون ماندن از آسيب و بزه افزود: شهرداري با بكارگيري مددجويان راي باز در كارهاي خدماتي شهر و اخذ مجوز لازم براي احداث پاركينگ براي انجمن حمايت زندانيان مي تواند در كمك به تامين مخارج خانواده هاي زندانيان موثر باشد.

به گزارش روابط عمومي زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل ، شهردار گرمي هم در اين نشست با اشاره به اين كه مشكلات زندان مشكلات تمام مسوولان و شهروندان است گفت: آن چه ملاحظه مي شود بيانگر عزم جدي مسوولان زندان در پرورش شخصيت و باز اجتماعي كردن زندانيان است.

گرمي مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.

8123/6018