كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: استان كرمان در دولت تدبير و اميد نسبت به دولت هاي قبل كمترين حاشيه سياسي را داشته است.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان عليرضا رزم حسيني عصر سه شنبه در گردهمايي ائمه جمعه استان كرمان در بافت با بيان اينكه اميدواريم امسال همدلي و همزباني براي تعالي فرهنگي و اقتصادي استان ادامه پيدا كند افزود: امسال سال همدلي و همزباني دولت و ملت نامگذاري شده و اين وحدت از سال گذشته در استان به بركت مثلث توسعه و حضور امامان جمعه كه محور وحدت شهرستان ها بودند بوجود آمده است.

وي با تشريح كارنامه دولت تدبير و اميد در استان كرمان خاطرنشان كرد: دولت در سياست داخلي همواره سعي كرده از حاشيه هاي سياسي پرهيز كند يا در حاشيه هاي سياسي وارد نشود و با اين كار نسبت به دولت هاي قبل كمترين حاشيه سياسي را داشتيم.

وي بيان كرد: يك آرامش سياسي در كشور و كرمان وجود دارد و همين سياست نيز دنبال مي شود كه در سايه اين آرامش و وحدت، فعاليت هاي عمراني، اقتصادي و فرهنگي را انجام دهيم.

استاندار كرمان گفت: در سياست خارجي نظام تصميم گرفته كه در مذاكرات هسته اي شركت كند و دولت خطوط قرمز را رعايت و مسير را بر اساس مسيري كه رهبري فرمودند طي مي كند.

وي ادامه داد: ممكن است در اين مذاكرات به ظاهر نوساناتي باشد اما به هر حال در ادبيات گفتاري آنها براي رسيدن به اهداف، مطالبي مطرح شده است.

وي گفت: همواره رييس جمهور در سخنان خود بويژه در تبريز شفاف عنوان كرد كه ما خطوط قرمز را رعايت مي كنيم و مطيع رهبري هستيم.



در پروژه هاي عمراني موفقيت هاي خوبي داشته ايم

استاندار كرمان با اشاره به اينكه در حوزه اقتصادي دولت با شرايط تورم بسيار بالا دولت را تحويل گرفت، گفت: دولت تدبير و اميد سعي كرد شدت تورم را كاهش دهد و آن را از 40 درصد به 15 درصد در پايان سال گذشته كاهش داد.

وي خاطرنشان كرد: اگرچه تورم كاهش يافته اما در ركود هستيم و معتقديم اگر بخواهيم همزمان با ركود و تورم حركت كنيم ناكام مي مانيم، بلكه بايد بعد از تورم كم كم براي خروج از ركورد اقدام كنيم.

رزم حسيني در رابطه با طرح هاي عمراني گفت: سال گذشته در حوزه عمراني موفقيت هاي خوب در كشور و استان داشتيم كه هم اعتبار زياد بود و هم پروژه هاي نيمه تمام را تكميل كرديم.

وي بيان كرد: در كل كشور 300 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه تمام داريم در حاليكه بودجه عمراني دولت 36 هزار ميليارد تومان است و چندين سال طول خواهد كشيد كه اين طرح ها كامل شود.



تاكيد بر خلق ثروت و مزيت

وي با بيان اينكه اين بودجه جوابگوي نرخ تورم هم نيست، ادامه داد: يكي از سياست هاي دولت كه استان كرمان در آن پيش گام است، خلق مزيت و ثروت در درون استان ها و خارج از دولت است.

استاندار كرمان خاطرنشان كرد: براي خلق مزيت و ثروت و اجراي طرح مثلث توسعه، شهرستان هاي رفسنجان، سيرجان، جيرفت، زرند و شهربابك خوب كار كرده اند.

وي تاكيد كرد: براي حل مشكل بيكاري و افزايش سطح رفاه مردم نمي توانيم متكي به بودجه دولت باشيم و اگر به سمت خلق ثروت برويم مي توانيم كارهاي مفيدي را انجام دهيم.

وي گفت: اگر قوانين مزاحم وجود نداشت مي توانستيم حدود 50 درصد از اين پروژه هاي سرمايه گذاري را اجرا كنيم و بخشي كه اجرا نشده است به دليل بروكراسي اداري، مجوزها و موافقت ها است.

وي با اشاره به اينكه اختيارات كافي در امر توسعه اي وجود ندارد، بيان كرد: به كمك استانداران منطقه پنج اختيارات را نوشتيم كه اگر اختيارات استاني افزايش يابد حجم اين موافقت نامه هاي سرمايه گذاري افزايش خواهد يافت.

رزم حسيني گفت: در حوزه اجرا ستاد پيگيري مثلث توسعه را تشكيل داده ايم تا به كار سرعت دهيم.



پيش نويس سند فرهنگي استان آماده شد

رزم حسيني به تهيه سند فرهنگي استان و آماده شدن پيش نويس آن اشاره كرد و گفت: نگاه ما به فرهنگ اگر بيشتر از اقتصاد نباشد كمتر نيست.

وي ادامه داد: همه دستگاه هاي فرهنگي بايد مسوول باشند تا بتوانيم يك سند راهبردي و كاربردي مثل همياران آب، توسعه ورزش، تغذيه سالم در حوزه فرهنگ تدوين كنيم.

وي اظهار كرد: در حوزه هاي فرهنگي بايد ائمه جمعه، علماي دين و دانشگاهيان ورود كنند.



رتبه هاي اول و دوم كرمان در برخي حوزه ها

استاندار كرمان به برخي رتبه هاي استان كرمان در حوزه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: سال گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر بعد از تهران رتبه دوم كشور را بدست آورده ايم.

وي بيان كرد: در رسيدگي به خانواده شهدا جانبازان و ايثارگران رتبه اول كشور را دارا هستيم و استان كرمان در حوزه ترويج فرهنگ نماز رتبه برتر را دارد.

وي ادامه داد: در حوزه پژوهش از رتبه 16 به رتبه ششم رسيده ايم و رتبه علوم پزشكي از پانزدهم به هشتم رسيده است.

رزم حسيني گفت: در صادرات غير نفتي رتبه اول و در تقسيط بدهي كشاورزان رتبه دوم را در كشور كسب كرده ايم.

وي افزود: در جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملي، استان دوم كشور شده ايم.

وي تصريح كرد: در اجراي طرح همياران آب، رتبه اول كشور در جذب اعتبارات آبياري تحت فشار را كسب كرده ايم و 66 درصد اعتبارات اختصاص داده شده در كشور مربوط به استان كرمان است.

استاندار كرمان با اشاره به اينكه در توليد خودرو 70 درصد رشد داشته ايم و در صنعت خودرو سازي حدود هشت هزار نفر مشغول به كار هستند ادامه داد: در صنعت خودروسازي مي خواهيم به سمت محصولات جديد برويم تا بتوانيم 10 درصد خودرو كشور را در كرمان توليد كنيم.



با شعار ولايت و توسعه استان را آباد مي كنيم

وي خاطرنشان كرد: شعار ولايت و توسعه شعاري راهبردي بود كه باعث همدلي و همزباني شد و با اين شعار استان را آباد مي كنيم و به معاش و معاد مردم با هم مي پردازيم.

وي در رابطه با طرح اقتصاد مقاومتي شهرستان قلعه گنج افزود: كارهاي اساسي در اين شهر انجام مي شود و اميدواريم بتوانيم شهر را توسط غيردولتي ها اداره كنيم.

رزم حسيني خاطرنشان كرد: در چند شهر ديگر استان نيز طرح اقتصاد مقاومتي را به منظور ايجاد رقابت اجرا مي كنيم.

وي ادامه داد: تقويت مساجد و مصلاها در برنامه ما وجود دارد.

وي گفت: برگزاري كنسرت ها در چارچوب قانون و با مجوز بوده است و از اين پس نيز بر همين روال ادامه مي يابند.



به دنبال جوان گرايي هستيم

استاندار كرمان با بيان اينكه به دنبال جوان گرايي هستيم گفت: 35 نفر را از استانداري كرمان بازنشسته كرده ايم و بنا نداريم كه افراد بازنشسته را برگردانيم.

3028