بیروت - ایرنا - نمایندگان گروه های فلسطینی مقیم لبنان با بیان اینكه ملت ، مقاومت و همه گروه های سیاسی و ملی فلسطین برعهد خود با امام خمینی(ره) وفادار هستند، تاكید كردند كه اجازه نمی دهیم قضیه فلسطین به حاشیه رانده شود و مقاومت تا ریشه كنی غده سرطانی رژیم صهیونیستی ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان گروه های مقاومت ، ملی و سیاسی ،شخصیت های مذهبی ، علمی و فرهنگی فلسطین مقیم لبنان روز دوشنبه و در آستانه بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی(ره) با محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت وگو كردند.

در این دیدار كه نمایندگان گروه هایی مانند حماس ، جهاد اسلامی ، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، مجلس علمای فلسطین ، فتح انتفاضه و مجلس ملی فلسطین حضور داشتند، فتحعلی با تاكید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت ومقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی،نسبت به خطر به حاشیه رانده شدن قضیه فلسطین با ظهور پدیده شوم تروریسم تكفیری به ویژه داعش هشدار داد.

وی با بیان اینكه اوضاع و تحولات منطقه بسیار پیچیده است ، اظهارداشت كه تروریسم تكفیری درصدد مشوش كردن چهره اسلام راستین و ناب محمدی (ص) است و برای خدمت به منافع دشمن صهیونیستی سعی دارد با كمك حامیان منطقه ای و بین المللی خود قضیه فلسطین به حاشیه رانده شود.

سفیرایران خاطرنشان كرد كه برای مقابله با این پدیده شوم و برای عبور از این اوضاع پیچیده باید همه هوشیار باشند و با حكمت و تعقل با مسائل برخورد كنند.

فتحعلی تصریح كرد كه حضرت امام خمینی (ره) در كوران جنگ تحمیلی ومقام معظم رهبری امروز و با وجود تهدید و خطر تروریسم تكفیری برای جهان اسلام، همواره تاكید كرده اند كه عقربه قطب نما باید به سوی فلسطین باشد، قدس و فلسطین فراموش نشود و در راس اولویت ها قرار داشته باشند.

وی ، وحدت ، مقاومت ، همدلی و هوشیاری را تنها راه موفقیت ملت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی و برای آزادسازی فلسطین دانست و از گروه های فلسطینی مقیم لبنان برای ابراز همدردی و همبستگی با رهبری ، ملت و دولت ایران به ویژه بیت مكرم حضرت امام خمینی (ره) و اعلام وفاداری به راه و منش ایشان قدردانی كرد.

براساس گزارش ایرنا، نمایندگان گروه های فلسطینی در سخنانی از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام وحدت ، فلسطین و قدس یاد كردند و گفتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن صهیونیستی هركاری كه دلش می خواست بدون هیچ مانعی انجام می داد اما اكنون مجبور است نتایج و پیامدهای هراقدام خود را صدها بار محاسبه كند زیرا می داند كه مقاومت و ملت های پایدار پیرو راه و منش امام خمینی (ره) حضور دارند و صحنه را ترك نمی كنند.

آنها با تاكید به اینكه « ملت فلسطین بیش از دیگر ملت ها از دستاوردها و ثمرات انقلاب اسلامی بهره مند شده است» ، اظهارداشتند كه امام خمینی(ره) فلسطین را به قضیه مركزی و اصلی جهان اسلام و عرب تبدیل كرد.

نمایندگان گروه های فلسطینی تصریح كردند: مقاومت فلسطین ولبنان در رویارویی با دشمن صهیونیستی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و این برگرفته از اندیشه والای حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای و دفاع مستمر ایشان از فلسطین و ملت و مقاومت آن است.

آنان خاطرنشان كردند: گروه های تروریستی تكفیری از جمله داعش برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و به حاشیه راندن قضیه فلسطین در جهت خدمت به منافع رژیم صهیونیستی تشكیل و اكنون به فرصتی برای این رژیم تبدیل شده اند تا بتواند جنایات خود را بدون مانعی گسترش دهد.

نمایندگان گروه های فلسطینی تصریح كردند: اگر كشورهای عربی به جای صرف دلارهای نفتی برای راه انداختن توفان قاطعیت علیه ملت مظلوم یمن از جمهوری اسلامی ایران الگو می گرفتند و در كنار ملت و مقاومت فلسطین می ایستادند امروز اثری از دشمن صهیونیستی باقی نمانده بود و همه فلسطین آزاد شده و اوارگان فلسطینی به خانه و كاشانه خود بازگشته بودند.

آنها با تاكید به اینكه « جمهوری اسلامی ایران بسیاری از هزینه هایی را كه امروز می پردازد برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و حمایت از مقاومت آنها در رویارویی با دشمن صهیونیستی است»، گفتند: ایران اسلامی عمق اسلام ، فلسطین وقدس شریف به ویژه در این شرایط پیچیده و خطرناك است و تنها ایران با مواضع دایم و قاطعانه خود موجب تقویت ملت و مقاومت فلسطین شده است.

نمایندگان گروه های فلسطینی با تاكید به اینكه« تروریست های تكفیری با جنایات خود موجب تاخیر در آزادسازی فلسطین شده اند» ، برای مقابله با این گروه ها، معرفی اسلام راستین و ناب محمدی (ص) را كه هیچگونه ارتباطی با تكفیر ، خشونت و تندروی ندارد، ضروری دانستند.

آنان خاطرنشان كردند: زنده شدن نام و قضیه فلسطین ، گسترش مقاومت ، اعلام روزجهانی قدس ، پیروزی های بزرگ همه نتیجه مجاهدت ها ، سیاست ها و مواضع حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای است و باید برای حفظ این یادگارها و نمادها تلاش كنیم و آنها را پاس بداریم.

نمایندگان گروه های فلسطینی افزودند: ملت و مقاومت فلسطین هرگز كمك ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در شرایط سخت و تنگناها را فراموش نمی كند و می دانند كه امام خمینی (ره) فلسطین را از حاشیه به صدر اولویت های جهان اسلام و عرب بازگرداندند و رژِیم صهیونیستی را منزوی كردند.

آنها تاكید كردند: امام خمینی (ره) ایران را از اردوگاه غرب ، امپریالیسم و دوستان رژیم صهیونسیتی خارج و به اردوگاه ملت های آزاده جهان و حامیان فلسطین وارد كردند و شعار آزادسازی همه فلسطین را جهانی و ابدی كردند.

نمایندگان گروه های فلسطینی خاطرنشان كردند: بین شیعیان و اهل سنت نزاع و درگیری وجود ندارد تنها برخی دولت های عربی كه به دوستان و همپیمانان رژِیم صهیونیستی تبدیل شده اند و مورد عتاب و سرزنش ملت ها قرار گرفته اند، درصدد شعله ور كردن آتش اختلافات هستند و در این میان تنها دشمن صهیونیستی سود می برد.

خاورم ** 1324