بیروت - ایرنا - ابوعماد الرفاعی نماینده 'جنبش جهاد اسلامی' فلسطین در لبنان، روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران را ممتاز خواند و تاكید كرد كه آموزه ها و اندیشه های والای امام خمینی (ره) همچنان راهگشای مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه در لبنان و فلسطین است.

الرفاعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: امام خمینی (ره) با تاكید بر اینكه فلسطین مربوط به همه كشورها و ملت های عربی و اسلامی و آزاده جهان است، نقشی اساسی در بیداری امت اسلامی داشتند و امید را به ملت های منطقه بازگرداند.

وی با تمجید از اندیشه والای امام خمینی(ره) و مواضع اصولی ایشان درباره فلسطین گفت كه احیای قضیه فلسطین به عنوان مساله محوری امت و دمیده شدن روح اراده در مردم و مقاومت فلسطین و لبنان از تاثیرات مثبت اندیشه های اصولی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان گفت: حمایت هایی كه اكنون در فلسطین و لبنان از مقاومت می شود، از بركات انقلاب اسلامی ایران و مرهون حقانیت دیدگاه امام خمینی(ره) درباره رژیم صهیونیستی و ساختار و اهداف آن است، ایشان رژیم صهیونیستی را فقط یك رژیم سلطه گر نمی دانستند، بلكه آن را نوك پیكان توطئه غربی ها برای نابودی امت اسلام معرفی می كردند.

الرفاعی تاكید كرد كه مبانی، آموزه ها و ارزش های مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) در زمینه كمك به مظلومان و در راس همه آنها ملت مظلوم فلسطین، همچنان در وجدان امت های عربی و اسلامی زنده و راهگشای مقاومت است و به همین دلیل توطئه ها برای دور كردن قضیه فلسطین از ملل اسلامی به ویژه كمرنگ كردن نقش فعال و موثر ایران در این مساله، بی نتیجه بوده است.

وی خاطرنشان كرد: ما یقین داریم كه اندیشه های امام خمینی(ره) همچنان راهگشا است و ایشان در وجدان و ذهن ملت های آزاده از جمله ملت فلسطین حاضر هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان تصریح كرد كه اكنون هم آیت الله علی خامنه ای همان راه امام راحل را ادامه می دهند و پیروزی های مقاومت در فلسطین و لبنان به بركت حمایت های جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ایشان حاصل شده است .

الرفاعی اظهار داشت: آیت الله خامنه ای اولویت ویژه ای به حمایت از مقاومت، مردم و قضیه فلسطین و مردم و مقاومت لبنان قایل هستند.

وی تاكید كرد كه این دیدگاه ثابت و دایمی جمهوری اسلامی ایران در زمان امام خمینی (ره) شكل گرفته و همچنان در زمان آیت الله خامنه ای وجود دارد و حتی تقویت نیز شده است .

** روابط جهاد اسلامی و ایران ممتاز است

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان با ابراز خرسندی از روابط جنبش جهاد اسلامی با جمهوری اسلامی ایران، این روابط را «بسیار عالی و ممتاز» توصیف كرد و گفت: ما تمام حامیان مردم فلسطین را همپیمانان خود می دانیم و این روابط مستحكم تحت تاثیر تفرقه افكنی ها قرار نخواهد گرفت.

الرفاعی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران در كنار ملت فلسطین قرار دارد و مردم فلسطین، این كشور را حامی اصلی خود می دانند.

خاورم*(3)*390* 1324**1651