تهران - ايرنا - سرپرست مديريت راه هاي استان تهران گفت: تردد ترافيكي خودروها در محورهاي مواصلاتي تهران به رشت، قزوين، چالوس، فيروزكوه و هراز نيمه سنگين است.

فرشاد اسكندري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به تعطيلات پايان هفته حجم تردد خودروها در محورهاي مواصلاتي تهران به رشت، قزوين، چالوس، فيروزكوه و هراز از ساعت 10 صبح امروز به صورت نيمه سنگين درآمده است.

سرپرست مديريت راه ها استان تهران گفت: با توجه به تجارب سال هاي گذشته با ورود به ساعات بعدازظهر به ويژه از ساعت 15 تا 24 محورهاي مواصلاتي استان تهران به استان هاي همجوار با افزايش حجم تردد خودروها روبرو و در وضعيت ترافيكي سنگين قرار مي گيرد.

وي افزود: با توجه به اينكه بيشترين حجم تردد خودروها مربوط به محور تهران - چالوس است در اين شرايط سرعت خودروها به طور متوسط 4 تا 10 كيلومتر در ساعت خواهد بود.

اسكندري گفت: محور هراز نيز كه از ساعت 20 روز پنجم خرداد مسدود بود كه با تلاش ماموران راهداري و انجام عمليات لق گيري سنگ ها، ريزش برداري و پاكسازي محل به طور غيررسمي از شب گذشته و رسما از بامداد امروز بازگشايي شد.

سروان عليرضا زماني سرپرست پليس راه فيروز كوه و دماوند نيز روز سه شنبه به ايرنا گفت: از ساعت 12 امروز در محور فيروزكوه تا قائم شهر در استان مازندران تردد تريلي ممنوع است.

زماني تصريح كرد: اين طرح تا ساعت هفت صبح شنبه آينده به منظور تسهيل در تردد اتوبوس هاي حامل زائران امام خميني (ره) و ساير مسافران مناطق شمالي و شمال شرق كشور در محور برقرار است.

تهرام/8142/1699//1348