مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: اصل استكبار ستیزی در تمامی برنامه های دولتمردان و تیم مذاكره كننده كشورمان باید حفظ شود.

آیت الله احمد علم الهدی روز چهارشنبه در اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد افزود: دولتمردان باید توجه داشته باشند كه در هر توافق، مذاكره و تعاملی، اصل استكبار ستیزی و دشمنی با استكبار آمریكایی كه مورد تاكید امام راحل بود را از دست ندهند.

وی خاطر نشان كرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای دشمنی با استكبار جهانی ایستاده و در این راه از هیچ چیزی واهمه ندارند.

وی بیان كرد: هم اكنون تمام دغدغه هایی كه در مسائل كشور مطرح می شود به خاطر دشمنی آمریكا با خداست و گرنه مسوولان مدیریت اجرایی كشور با اخلاص، وفاداری و خدمتگزاری، امور كشور را پیش می برند.

امام جمعه مشهد تاكید كرد: مسوولان اجرایی كشور برای برنامه ریزی و مدیریت اجتماعی، اقتصادی و رفاهی كشور باید آزاد باشند و كسی مزاحم سیاست گذاری آنها نباشد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ملت ایران دولت ستیز نیستند و دغدغه هایی كه اكنون مطرح می شود به خاطر این است كه ملت ایران در مقابل آمریكا كه دشمن خدا است، ایستادگی می كنند.

وی خاطر نشان كرد: همه برنامه ریزان و تصمیم گیران مدیریت اجرایی كشور بایدخودشان را با اصل استكبار ستیزی تطبیق دهند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: عداوت و استكبار ستیزی ملت ایران با آمریكا فقط به خاطر دشمنی این كشور با خدا است، چراكه در روی كره زمین دشمنی سرسخت تر از آمریكا برای خدا وجود ندارد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به تقارن سالگرد عروج امام راحل و میلاد حضرت بقیه الله اعظم گفت: دشمنی بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی با غرب برگرفته از تعالیم الهی بود.

به گفته آیت الله علم الهدی امام راحل در دشمنی خود خلوص نیت داشت و از هیچ چیزی نمی ترسید و در مقابل شاه كه تا دندان مسلح بود و قدرت استكبار جهانی و امپریالسیم قدرتمندانه ایستادگی كرد.

امام جمعه مشهد از مردم ایران اسلامی و بوی‍ژه مشهد كه در همه بحران های اجتماعی و سیاسی حضور ارزشمند و ولایت مداری خود را ثابت كرده اند، قدرانی كرد.

همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج)، زائران و مجاوران ثامن الحجج (ع) و هیات ها و تشكل های مذهبی همزمان با نیمه شعبان در میدان شهدای مشهد اجتماع كردند.

در این اجتماع دوستداران اهل بیت امامت و ولایت با پیشانی بندهایی مزین به 'لبیك یا مهدی' و با در دست داشتن پرچم های رنگی 'یا مهدی ادركنی' مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را با زمزمه یا صاحب الزمان طی كردند.

منتظران ظهور با حضور در حرم مطهر ثامن الحجج (ع)، سالروز ولادت با سعادت مهدی موعود(عج) را به جد بزرگوار ایشان تبریك گفتند.

3027/1211