شیراز- ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه آرمانهای والای امام را راهنمای بی بدیل امت اسلامی بیان كرد و گفت: فاصله گرفتن مردم ومسوولان از رهنمودهای امام خمینی(ره) یك تهدید است و دولت تدبیرو امید با تلاش مضاعف و ترویج بیشتر روحیه امید به اسلام و نظام، تعالی و پیشرفت كشور را پیگیری كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید محمود وزیری روز پنج شنبه در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در صحن حضرت شاهچراغ (غ) اظهار داشت: نخستین آرمان امام راحل معرفی و توسعه اسلام ناب محمدی در دنیا بود كه ایشان با دور اندیشی و تدابیر خردمندانه زمینه گسترش اسلام را با پیروزی انقلاب اسلامی فراهم كرد.

وی بیان كرد: غرب و استكبار جهانی با آگاهی از اندیشه های امام راحل و گرایش مردم جهان به اسلام ناب محمدی، سعی بر القای خواسته های خود والقای اسلام دروغین و استعماری به مردم دنیا و با ایجاد و حمایت از گروههای تفكیری دارند.

او با یادآوری تلاش استكبار جهانی برای جلوگیری از ترویج اسلام در دنیا اضافه كرد: تلاش و جنایات گروهك های مختلف در دنیا برای مقابله با اسلام ناب محمدی و اندیشه امام راحل انجام می شود.

وزیری نجات محرومان و مستضعفان جهان را از دیگر آرمانهای امام خمینی(ره) بیان كرد و افزود: امروز مردم مسلمان بسیاری از كشورها ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند به طوری كه عكس، پرچم و سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست دارند.

وی با بیان اینكه كسانی كه دلواپس دین و انقلاب هستند باید ادامه دهنده راه امام راحل باشند ، اظهار داشت: مردم یمن و دیگر كشورهای اسلامی با تاسی به آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی در مقابل ستمگران ایستادگی می كنند و برای پیاده سازی اسلام ناب تلاش می كنند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سوریه آرمان دیگر امام خمینی(ره) را زمینه سازی برای حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) عنوان كرد و افزود: امام راحل با ارایه تئوری حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) تفكر جدیدی برای زندگی سعادتمند به بشریت ارایه داد كه این اندیشه خط بطلانی بر تفكرهای غرب و استكبار بود.

وزیری گفت: امروز وطیفه همه ما تربیت نیروهای جوان و نوجوان بر مبنای اصول و الگوی مهدوی است تا زمینه سازی برای حكومت جهانی حضرت قائم (عج) انجام شود.

وی همچنین گفت: امروز دشمن در مقابل پیاده سازی آرمان های امام راحل سه برنامه عوض كردن جای حق و باطل با روش های مختلف، ایجاد ناامیدی در بین مردم به ویژه جوانان و تضعیف رهبری و ولایت فقیه را پیگیری می كند.

وزیری با بیان اینكه نقشه دشمن ایجاد ناامیدی از نظام اسلامی، دولت تدبیر و امید و مذاكرات هسته ای است ،اظهارداشت: دشمن تلاش می كند مردم به ویژه جوانان ما را از خیمه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خارج كند و در این زمینه برای همه اقشار جامعه برنامه ریزی كرده است.

وی اضافه كرد: در این زمینه همه مردم باید با حضور به موقع و موثر، هوشیاری و بصیرت در تمام عرصه ها و همراهی با مقام معظم رهبری دشمنی ها و كینه توزی های دشمنان را خنثی كنند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بر لزوم تقویت روحیه خودباوری در كشور اشاره كرد و افزود: روحیه خودباوری باید در اقشار مختلف مردم كشور نهادینه شود كه این امر موجب تحولات مطلوب در كشور به ویژه در بحث هسته ای و تحریم ها می شود.

وی همچنین تاكید كرد كه مسوولان و دولتمردان جمهوری اسلامی در هیچ زمانی حاضر به امضای توافقی كه به عزت كشور آسیب برساند، نخواهند بود و این درسی است كه فرزندان انقلابی كشورمان از امام راحل آموخته اند.

مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبركبیر انقلاب اسلامی با حضور مسوولان كشوری و لشكری فارس در نقاط مختلف این استان و نیز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این مراسم هیات های مذهبی استان فارس به عزاداری و سوگواری پرداختند و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان كردند.ك/2

3002/ 5054/1648