مادرید- ایرنا- «یوسف فرناندز» معاون فدراسیون اسلامی اسپانیا گفت: امام خمینی (ره ) بر اساس اندیشه های اسلامی خود موفق شد ملت ها را در مسیر آزادی به حركت در آورد.

فرناندز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مادرید اظهار داشت: امام خمینی(ره ) یك شخصیت برجسته جهانی‌ بود كه استراتژی مبارزه با استبداد، امپریالیسم و سلطه گرایی را مطرح و اعلام كرد كه آزادی ملت ها نه فقط یك موضوع سیاسی بلكه دارای ابعاد فرهنگی‌ و معنوی است.

وی ادامه داد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این معیار كه همه انقلاب ها بر اساس نظرات غربی صورت می گیرد را تغییر و نشان داد كه یك انقلاب می‌ تواند بر اساس اسلام و به دور از اندیشه های غربی، پایه گذاری شود.

فرناندز افزود: وی یك شخصیتی برجسته بود و موفق شد كه ملت ها را در مسیر آزادی به حركت در آورد و در این راستا، همانطوری كه ایشان در نامه خود به میخائیل گورباچف رئیس جمهوری شوروی سابق پیش بینی‌ كرده بودند شاهد فروپاشی كمونیسم بودیم.

معاون فدراسیون اسلامی اسپانیا خاطرنشان كرد: امام خمینی در آن نامه انحطاط نظام سرمایه داری غربی را نیز پیش بینی‌ كرده بود و امروزه می‌ بینیم كه غرب گرفتار یك بحران جدی شده است.

وی تصریح كرد: اما خمینی (ره) تنها كسی‌ بود كه این اتفاقات را پیش بینی‌ كرد.

فرناندز در پاسخ به این پرسش كه تا چه حدی، شخصیت و اندیشه های امام خمینی (ره ) در اوضاع سیاسی منطقه و جهان تاثیر گذار بود؟ گفت: مردم كشورهای خاورمیانه از جمله عراق موفق شدند كه با پیروی از اندیشه های وی، علیه رژیم صدام حسین قیام كنند و این ملت هم اكنون در راستای همان اندیشه ها علیه تروریست ها می‌ جنگد.

به گفته فرناندز، ما شاهد انقلاب هایی‌ در كشورهای آمریكای جنوبی نظیر ونزوئلا و بولیوی برگرفته از انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره ) بودیم، هرچند كه این كشورها، اسلامی یا مسلمان نیستند اما مردم این مناطق جهان رویای دست یابی به آزادی در مقابل سلطه آمریكا را از انقلاب اسلامی اخذ كرده و سلطه آمریكا بر این منطقه در حال محو شدن است.

وی تاكید كرد: بسیار مهم است كه این كشورها مستقل باشند زیرا در زمان حاضر رابطه گسترده با ایران دارند.

وی افزود: این نشان می‌ دهد كه یك تعامل اندیشه ای میان ایران و كشورهای آمریكای لاتین مبنی بر حفظ استقلال و آزادی در مقابل امپریالیسم و روابط اقتصادی عادلانه تر وجود دارد.

به عقیده فرناندز، بسیاری از كشورهای آمریكای لاتین متوجه شدند كه آنچه كه نظام سرمایه داری غربی مبنی بر بدهی های خارجی‌ مطرح كرده، زیان آور هستند و این امر را از انقلاب اسلامی یاد گرفته اند.

معاون فدراسیون اسپانیا اسلامی تصریح كرد: اعتماد به نیروهای خودی نیز از دیگری موضوعاتی است كه این كشورها از انقلاب اسلامی اخذ كرده اند.

وی افزود: در حال حاضر كشورهایی نظیر روسیه با تحریم ها مواجه هستند و این كشورها تصمیم گرفتند كه برای مقابله با این تحریم ها بر نیروهای بومی و توانایی داخلی‌ تكیه كنند.

فرناندز تصریح كرد: ما در خاورمیانه شاهد پیشرفت اسلام بودیم هرچند كه دشمنان اسلام با به بوجو آوردن گروه های تروریستی تكفیری، می‌ خواهند چهره اسلام را لكه دار كنند و به تفرقه اندازی و تضعیف كشورهایی نظیر سوریه، عراق، بحرین و یمن كه بخشی از گروه های مقاومت را تشكیل می‌ دهند و درس خود را از انقلاب ایران آموخته ا‌ند، بپردازند.

وی خاطرنشان ساخت: ملت یمن در وضعیت دشوار با دشمن بسیار قدرتمند می‌ جنگد ولی‌ این دشمن شكست خواهد خورد. زیرا همانطور كه رژیم صدام در جنگ با ایران از حمایت آمریكا و كشورهای عربی‌ منطقه بهره مند بود ولی نتوانست بر ایران و انقلاب اسلامی غلبه كند، دشمنان یمن نیز شكست خواهند خورد.

اروپام *3*491**1613