تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' گفت: شهدا بهترین محور مشترك برای همدلی و همزبانی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدضیاء هاشمی روز یكشنبه در آیین تجلیل از دست اندركاران نخستین كنگره ملی شهدای دانشجو و خادمان راهیان نور اظهار كرد: همدلی نیازمند محوری مشترك است و برگزاری كنگره شهدای دانشجو نشان داد نام و یاد شهدا می تواند بهترین محور مشترك برای تحقق همدلی باشد.

وی با قدردانی از مسئولان و دست اندركاران برگزاری كنگره شهدای دانشجو افزود: برگزاری این كنگره آثار و بركت های بسیار خوبی در فضای دانشجویی داشت، به طوری كه شمیم عطر شهادت را بیش از پیش در دانشگاه ها پراكنده كرد.

وی با اشاره به لزوم حركت در مسیر شهدا ادامه داد: باید از تفرق كه سبب ضعف جمعی می شود پرهیز كنیم؛ چرا كه این موضوع یكی از آرمان های شهدا محسوب می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خاطر نشان كرد: هر چند امروز چند دانشگاه فعال در موضوع كنگره شهدای دانشجو و اردوهای راهیان نور به طور نمادین تجلیل می شوند اما همه دانشگاه های كشور در برگزاری این برنامه ها همدلی و همكاری بسیار خوبی داشتند.

هاشمی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی، انقلابی و دینی افزود: باید به اردوهای راهیان نور در دانشگاه ها سرعت بخشیده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار كرد: نخستین كنگره شهدای دانشجو علاوه بر مراكز استان ها، در 166 شهرستان و 450 دانشگاه برگزار شد.

در این آیین كه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش های این وزارتخانه برگزار شد، شماری از دست اندركاران نخستین كنگره ملی شهدای دانشجو و خادمان راهیان نور تجلیل شدند.

نخستین كنگره شهدای دانشجو اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

فراهنگ**7537**1569