ساری-ایرنا-معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: تكمیل طرح تعریض جاده سوادكوه به یك هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

علی نبییان روز سه شنبه درحاشیه گردهمایی دهیاران و رابطین خانه های هلال مدیریت بحران روستایی مازندران در قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت : براساس تصمیم دولت اعتبار موردنیاز تكمیل این طرح از طریق منابع دولتی و دیگر منابع تامین می شود .

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات تعریض و آماده سازی 13 كیلومتر مسیر ، تكمیل سه تونل و دو پل بزرگ انجام خواهد شد .

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تردد زیاد مسافران در مسیر جاده سوادكوه ، ادامه داد : ضرورت تسریع روند تعریض این جاده از سوی مسوولان مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان در دولت پیگیری شد .

وی تكمیل و بهره برداری این طرح كه بیش از یك دهه ازآغاز آن گذشته را پایان سال جاری اعلام كرد و گفت: با بهره برداری این طرح دغدغه ترافیك سنگین این جاده مهم و حیاتی كشور مرتفع خواهد شد .

طرح ملی تعریض جاده سوادكوه بمنظور ایجاد راه مواصلاتی مناسب و عریض از سال 1383 آغازكه این جاده بطول 84 كیلومتر بعنوان بخشی از جاده سراسری تهران – سوادكوه درچهار قطعه تعریف شد و شامل تعریض گدوك به پل سفید به طول 39 كیلومتر، پل سفید به قائمشهر به طول 21 كیلومتر ، قطعه سوم الف پل سفید به قائمشهر به طول پنج كیلومتر و قطعه سوم ب پل سفید به قائمشهر به طول 19 كیلومتر است.

جاده سوادكوه –تهران به عنوان یكی از محورهای مواصلاتی پرتردد كشور به شمار می رود كه در طول سال هموطنان زیادی از این مسیر برای رسیدن به دیگر نقاط كشور استفاده می كنند.

همچنین عبور قسمتهایی از این جاده از درون شهرهای شیرگاه ، زیراب و پل سفید و روستاها باعث شده تا مردم ساكن دراین مناطق به علت حجم بالای ترافیك متحمل مشكلاتی شوند. ك/3

2096/6097