ساري - ايرنا - معاون عمراني استاندار مازندران گفت: اتمام طرح تعريض جاده سوادكوه به 150 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

علي نبييان روز سه شنبه در حاشيه گردهمايي دهياران و رابطين خانه هاي هلال مديريت بحران روستايي مازندران در قائمشهر به خبرنگار ايرنا گفت: براساس تصميم دولت اعتبار مورد نياز تكميل اين طرح از طريق منابع دولتي و ديگر منابع تامين مي شود.

وي ادامه داد: با تخصيص اعتبار مورد نياز عمليات تعريض و آماده سازي 13 كيلومتر مسير، تكميل سه تونل و دو پل بزرگ انجام خواهد شد.

معاون عمراني استاندار مازندران با اشاره به تردد زياد مسافران در مسير جاده سوادكوه، ادامه داد: ضرورت تسريع روند تعريض اين جاده در دولت از سوي مسوولان مازندران و نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي پيگيري شد.

وي تكميل و بهره برداري اين طرح كه بيش از يك دهه از آغاز آن گذشته را پايان امسال اعلام كرد و گفت: با بهره برداري اين طرح دغدغه ترافيك سنگين اين جاده مهم و حياتي كشور رفع مي شود.

طرح ملي تعريض جاده سوادكوه به منظور ايجاد راه مواصلاتي مناسب و عريض از سال 1383 آغاز شد.

اين جاده به طول 84 كيلومتر به عنوان بخشي از جاده سراسري تهران - سوادكوه در چهار قطعه تعريف شد و شامل تعريض گدوك به پل سفيد به طول 39 كيلومتر، پل سفيد به قائمشهر به طول 21 كيلومتر، قطعه سوم الف پل سفيد به قائمشهر به طول پنج كيلومتر و قطعه سوم ب پل سفيد به قائمشهر به طول 19 كيلومتر است.

جاده سوادكوه - تهران يكي از جاده هاي پرتردد كشور به شمار مي رود كه در طول سال هموطنان زيادي از اين مسير براي رسيدن به ديگر نقاط كشور استفاده مي كنند.

همچنين عبور قسمت هايي از اين جاده از درون شهرهاي شيرگاه، زيراب و پل سفيد و روستاها باعث شده تا مردم ساكن در اين مناطق به علت حجم بالاي ترافيك متحمل مشكلاتي شوند.

2096/6097/ 2025