سنندج - ايرنا - استاندار كردستان با اشاره به اينكه دولت امسال را سال اشتغال و رونق اقتصادي اعلام كرد گفت: در اين راستا برنامه اصلي دولت اين است كه تحركي در شرايط اقتصادي كشور به وجود بيايد.

به گزارش خبرنگار ايرنا عبدالمحمد زاهدي روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري و آيين معارفه رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان در سنندج افزود: اولين قدم دولت در اين راستا مصوبه تشكيل كارگروه رفع موانع توليد در ارديبشهت امسال بود كه نخستين جلسه آن چند روز پيش در استان تشكيل شد.

وي اظهار اميدواري كرد سال 94 تلاش هاي لازم در راستاي حفظ مشاغل موجود، رفع موانع اين مشاغل و همچنين ايجاد اشتغال جديد در سطح استان و كشور انجام شود.

استاندار كردستان در ادامه به اهميت برنامه ريزي و مديريت در كشور اشاره كرد و گفت: با توجه به اهميتي كه برنامه ريزي دارد، برنامه ريزي بايد از نهاد اجرايي جدا بوده و با هم مرتبط باشند.

وي با بيان اينكه جدا نبودن اين دو مهمترين معضل بعد از انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي در كشور بود گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي كار نظارت بر اجراي برنامه ها در كشور را برعهده دارد.

استاندار كردستان اظهار كرد: ما به عنوان دستگاه اجرايي بايد تلاش كنيم بعد از اين انحلال و احيايي كه صورت گرفت سازمان مديريت و برنامه ريزي با قدرت و قوت خوبي شكل بگيرد.

او افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي قوي در استان ها و كشور يك نياز جدي در كشور است و امروز كه دوباره اين سازمان احيا شده است بايد تمامي مديران همكاري كنند كه آن قدرت و قوت مدنظر در اين مجموعه تحقق پيدا كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از خدمات ارسلان ازهاري معاون برنامه ريزي و توسعه اقتصادي استان تقدير كرد و گفت: مهندس ازهاري از نيروهاي بومي و فعال استان بود و بدون شك در سمت ديگري در سطح ملي نيز پشتيبان استان خواهد بود.

زاهدي اظهار كرد: دكتر بهرام نصراللهي زاده نيز كه به عنوان رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان منصوب شده است از نيروهاي علمي و دانشگاهي با سابقه است و مهمترين دليل انتخاب وي به اين سمت نگاه استراتژيك وي به مسائل توسعه است.

در پايان اين جلسه از خدمات ارسلان ازهاري معاون برنامه ريزي و توسعه استان تقدير و بهرام نصراللهي زاده به عنوان رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان منصوب شد.

بهرام نصراللهي زاده متولد سال 1347 و داراي مدرك دكتراي جغرافياي سياسي و ژئوپليتيك از اساتيد دانشگاه هاي استان است كه چندين پست سياسي و اجرايي در كارنامه كاري وي ديده مي شود.

سازمان مديريت و برنامه ريزي در دولت هاي نهم و دهم منحل شد و اين سازمان در قالب معاونت نظارت راهبردي رييس جمهوري فعاليت مي كرد.

پيش از اين ارسلان ازهاري رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان را بر عهده داشت و پس از انحلال نيز در طول 9 سال اخير معاونت امور اقتصادي و برنامه ريزي استانداري كردستان بر عهده وي بود.ك/2

7348/1904