قم ـ ايرنا ـ مراسم چهل و پنجمين سالگرد شهادت آيت الله سيد محمدرضا سعيدي چهارشنبه شب با حضور جمعي از علما، فضلا، مديران و مسوولان اجرايي و اقشارمختلف مردم بر سر مزار آن شهيد بزرگوار در آرامستان وادي السلام قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور جمعي از اعضاي جامعه مدرسين و مجلس خبرگان رهبري ترتيب يافت ، فرزند شهيد آيت الله سعيدي به بيان برخي ويژگي هاي علمي و شخصيتي ايشان پرداخت.

حجت الاسلام سيد روح الله سعيدي با بيان اينكه شهيد سعيدي عبد صالح خدا بود، خاطرنشان كرد: ايشان خالصانه در مسير تهذيب نفس، تحصيل و مبارزات انقلابي گام برمي داشت و در اين مسير بالنده خستگي ناپذير بود.

وي با بيان اينكه امروز مردم ما بايد صبر و استقامت و ايستادگي در برابر دشمنان را از شهيدان بزرگواري همچون شهيد آيت الله سعيدي بياموزند، اظهار داشت: اين عالم مجاهد در زماني كه شعله انقلاب پس از قيام 15 خرداد كم شده بود، بار ديگر با سخنان آتشين خود شعله هاي انقلاب را برافروخت.

شهيد آيت الله سيد محمد رضا سعيدي در سال 1308 متولد شد، وي در مشهد و قم تحصيلات حوزوي را طي كرد و از اساتيد ايشان حضرت امام خميني(ره) بود.

وي مدتي را در كويت به تبليغ پرداخت و سال 41 با آغاز نهضت امام خميني(ره) عازم قم شد و مبارزات عليه رژيم را آغاز كرد؛ رژيم پهلوي وي را ممنوع المنبر كرد، اما شهيد آيت الله سعيدي از تبليغ دست برنداشت و به روستاهاي اطراف تهران مي رفت و تبليغ را انجام مي داد، وي يكبار در سال 45 به دنبال سخنراني عليه اسراييل 61 روز دستگير شد.

رژيم كه فعاليتهاي آيت الله سعيدي را در بيداري مردم مي ديد، وي را دستگير و به زندان قزل قلعه منتقل و تحت وحشيانه ترين شكنجه ها قرار داد و سرانجام نيز اين مجتهد مبارز را در 20 خردادماه سال 1349 در همان زندان به شهادت رساند. ك/ 3

8146/ 6133/