تهران - ايرنا - رضا دهدار وزنه بردار دسته 94 كيلوگرم تيم جوانان ايران در رقابت هاي قهرماني جهان در لهستان با حدنصاب مجموع 340 كيلوگرم در مكان پنجم رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جهان ايستاد.

به گزارش ايرنا از فدراسيون وزنه برداري، دهدار در حركت يك ضرب كار خود را با مهار وزنه 148 كيلوگرم آغاز كرد، اما در دومين فرصت خود نتوانست وزنه 153 كيلويي را بالاي سر نگه دارد. او براي آخرين فرصت خود در يك ضرب پشت وزنه 154 كيلوگرم ايستاد و اين بار با دريافت 3 چراغ سفيد از داوران از صحنه خارج شد. نماينده كشورمان با اين حدنصاب در پايان حركت هاي يكضرب پس از نمايندگان اكراين، روسيه، كلمبيا و كره جنوبي در مكان پنجم ايستاد.

وزنه بردار جوان كشورمان در حركت دوضرب هم كار خود با مهار وزنه 178 كيلوگرم آغاز كرد و همچون يك ضرب با مهار اين وزنه، شروع خوبي داشت. دهدار در دومين فرصت خود وزنه 186 كيلوگرم را هم بالاي سر برد تا به اين ترتيب عنوان پنجمي مجموع را نيز براي خود مسجل كند. حسين توكلي، كه تك مدال حركت دوضرب را براي نماينده كشورمان در نظر گرفته بود، در آخرين فرصت وزنه 191 كيلوگرم را براي دهدار انتخاب كرد اما نماينده كشورمان كه فاصله زيادي با مدال برنز جهان نداشت، نتوانست اين وزنه را مهار كند.

به اين ترتيب دهدار با حدنصاب 186 كيلوگرم در دوضرب ششم شد و در مجموع نيز با رسيدن به ركورد 340 كيلوگرم عنوان پنجم جهان را به دست آورد.

در پايان رقابت هاي دسته 94 كيلوگرم ختاگ خوگائف از روسيه با حدنصاب مجموع 374 كيلوگرم (172 يكضرب و 202 دوضرب) قهرمان جهان شد و نمايندگاني از اوكراين و كره جنوبي به ترتيب با ركوردهاي 366 و 356 كيلوگرم دوم و سوم شدند.

پيش از اين علي ميري براي تيم وزنه برداري جوانان ايران عنوان نايب قهرماني جهان را به دست آورده بود و ايوب موسوي نيز در دسته 85 كيلو گرم در مكان پنجم ايستاده بود. آخرين نماينده كشورمان كه از شانس هاي كسب مدال هم به شمار مي رود، پيمان جان است كه فردا (جمعه) در دسته 105 كيلوگرم با حريفان خود رقابت مي كند.



**نماينده سفيرايران درلهستان از وزنه برداران جوان تجليل كرد

رامين مهمانپرست سفير ايران در كشور لهستان با اعزام نماينده رسمي خود به شهروركلاو لهستان ميزبان برگزاري مسابقات جهاني جوانان درسال 2015 از موفقيت هاي كسب شده دراين رقابت معتبر بين المللي توسط آتيه سازان ورزش ايران تقدير وتجليل بعمل آورد.

محمدي كه بعنوان نماينده رسمي سفارتخانه كشورمان در لهستان براي ديدن رقابت وزنه برداران ملي پوش جوان ايران به سالن مسابقات آمده بود با اهدا هدايايي از ملي پوشان جوان تقدير كرد.

ورزشي**1067** 1917