زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمنان با تمام توان وارد عرصه جنگ فرهنگی علیه ایران اسلامی شده اند و اكنون این عرصه نیازمند برنامه ریزی و رصد مسوولان است تا بتوان در مقابل تهاجم آنان ایستادگی كرد.

آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: فرهنگ اساس و ریشه هر مملكتی است و شاخص هویتی و رفتاری مردم آن جامعه محسوب می شود.

وی یادآورشد: فرهنگ را می توان به خون جاری در رگ‌های انسان تشبیه كرد كه مایه ی حیات و موجب زندگی فرد است.

آیت الله خاتمی اظهار كرد: دشمنان برای آنكه در توطئه‌ها و دسیسه‌های خود موفق باشند، در نخستین گام، حوزه فرهنگ هر جامعه ای را مورد هدف قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینكه دشمنان برای كم رنگ كردن هویت ملی این مملكت تلاش می كنند، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در مراسم‌ها و مناسبت‌های گوناگون خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی را متذكر شده اند.

وی خاطر نشان كرد: همانگونه كه رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند دشمنان تاب و تحمل فرهنگ انقلابی ملت ایران را ندارند و از این رو در تلاش برای كم رنگ و نابود كردن آن هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینكه دشمنان در شبیخون فرهنگی به صورتی آرام در بطن جامعه نفوذ می كنند و به مرور ارزش‌ها را نابود می سازد، گفت: مهمترین هدف دشمنان در تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران عبارت از نابود كردن ایمان، باورهای دینی و عقیدتی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره كرد و گفت: امروز ملت در جنگی به مراتب مهمتر از جنگ نظامی به سر می برند و دشمنان از تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی این كشور را مورد هجمه قرار داده اند.

وی با تاكید بر اینكه همه ملت باید نسبت به توطئه‌های دشمنان در جنگ فرهنگی هوشیار باشند، افزود: در صورتی كه كسی اهمیت این جنگ را نداند، از ارزش‌ها و فرهنگ نظام غافل شده است.

آیت الله خاتمی یادآورشد: امروز دشمنان با نقش تهاجمی خود، ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده اند و مهمترین راه مقابله و مبارزه با آن حفظ هوشیاری و شناخت دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به سپری شدن بیش از 70 روز از حمله آل سعود به كشور یمن اشاره كرد و گفت: در این مدت بیش از سه هزار نفر شهید، بیش از 10 هزار نفر مجروح و بالغ بر یك میلیون نفر آواره شده اند.

وی با بیان اینكه حتی كفار نیز حرمت ماه شعبان و رجب را نگاه می داشتند و در آن دست از جنگ می كشیدند، اظهار كرد: رژیم آل سعود كه خود را خادم الحرمین معرفی می كند در این جنگ نشان داد كه ارزشی برای دستورات اسلام قایل نیست.

آیت الله خاتمی به شكست اردوغان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تركیه اشاره و خاطر نشان كرد: اردوغان با حضور 13 ساله خود بر كرسی ریاست جمهوری این كشور قصد احیای حكومت عثمانی را داشت كه مردم تركیه در این انتخابات گوش مالی مناسبی به وی دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به فرا رسیدن 27 خرداد مصادف با سالروز تشكیل جهاد كشاورزی و روز بیابان زدایی اشاره كرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با دقت نظری كه داشتند متوجه شدند كه همچنان ویرانه‌های باقی مانده از دوران طاغوت مشاهده می شود و از این رو دستور تشكیل جهاد كشاورزی برای برطرف سازی محرومیت از روستاها و انتقال امكانات به این مناطق را داد.

وی ادامه داد: امروز می توان در بسیاری از روستاهای كشور شاهد احداث بناها و امكانات مختلفی بود كه همگی ثمره پیروزی انقلاب اسلامی است.

آیت الله خاتمی با تاكید بر افزایش روز افزون آلایندگی و هدر رفت منابع، تصریح كرد: مردم باید متوجه باشند كه زمین دیگری برای زندگی انسان وجود ندارد و ادامه این روند می تواند به نابودی حیات آنان منجر شود.

وی به نابودی جنگل‌ها و مراتع بر اثر سودجویی انسان‌ها و برخی حوادث طبیعی اشاره كرد و جنگل‌ها را میراث گذشتگان برای آیندگان و ثروتی ملی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به فرا رسیدن سالروز تشكیل گروه فداییان اسلام در سال 44 اشاره كرد و این گروه را نخستین تیمی خواند كه مبارزه مسلحانه علیه طاغوت را آغاز كردند.

3001/6085