كرمان - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشتركین شركت توزیع نیروی برق جنوب استان كرمان گفت: استان كرمان در كمربند خورشیدی قرار گرفته و از وضعیت خوبی برای تولید انرژی های نو در این منطقه برخوردار است.

پرویز سعیدعسكری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه پیگیری انرژی های تجدیدپذیر در حوزه این شركت بر عهده معاونت فروش و خدمات مشتركین می باشد، افزود: در طول یك سال به طور متوسط سه هزار و 200 ساعت از نعمت تابش خورشید در استان بهره مند هستیم.

وی خاطرنشان كرد: در بعضی از شهرستان های استان میزان انرژی تابش به بیش از شش كیلو وات ساعت می رسد كه این میزان از متوسط جهانی هم بالاتر است.

وی افزود: به همین دلیل در سال 92 به منظور فرهنگ سازی و استفاده از انرژی خورشیدی اقدام به نصب 180 كیلووات سیستم فتوولتایی متصل به شبكه شد كه مشغول به تولید برق می باشند.

وی اظهار كرد: افزون برآن، 291 كیلووات سیستم فتوولتایی مستقل از شبكه نیز در 21 روستای دور افتاده این استان نصب شده است كه مردم ساكن در این روستاها از نعمت برق بهره مند هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای استفاده از انرژِی باد گفت: دو دكل بادسنجی 81 متری از بیش از یكسال پیش در مناطق نرماشیر و بردسیر نصب شده كه میزان و سرعت باد را برای احداث نیروگاه بادی می سنجند و بنا بر اعلام شركت انرژی های نو، آمار خوبی از سرعت باد به دست آمده است.

سعیدعسكری ادامه داد: امیدواریم در آینده ای نزدیك شاهد احداث نیروگاه بادی در این مناطق باشیم و همچنین احداث دكل های باد سنجی در مناطق دیگر هم در آینده ای نزدیك انجام خواهد شد.

وی به انرژی زیست توده حاصل استفاده از پسماندها و ضایعات كشاورزی و صنعتی قابل تجزیه اشاره كرد و گفت: در این زمینه مطالعات در حال انجام است و با یك شركت مشاوره ای در زمینه امكان سنجی استفاده از انرژی زیست توده قرارداد بسته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد 100 روستا در مناطق تحت پوشش این شركت در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از نعمت برق برخوردار شدند و از این منظر شركت توزیع برق جنوب استان كرمان در سایر شركت های توزیع كننده كشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

معاون فروش و خدمات مشتركین شركت توزیع نیروی برق جنوب استان كرمان تصریح كرد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در حوزه توزیع برق جنوب استان كرمان از نعمت برق بهره مند هستند.

شركت توزیع نیروی برق جنوب استان كرمان 16 شهرستان استان كرمان را با حدود 482 هزار و 190 مشترك برق تحت پوشش خود قرار داده است.

7439/1860