زاهدان- ايرنا- مديركل آموزش فني و حرفه اي استان سيستان و بلوچستان گفت: به منظور ارتقا بهره وري نيروي كار، صلاحيتهاي حرفه اي و توانمندسازي دانشجويان براي ورود به عرصه هاي اقتصادي تفاهم نامه همكاري با دانشگاه سيستان و بلوچستان امضا شد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان سيستان و بلوچستان، محمد جهانتيغي در نشستي كه با حضور معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه سيستان و بلوچستان، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و رييس دانشكده معماري و رييس مركز آموزشهاي آزاد سيستان و بلوچستان در مركز تخصصي آموزش فني و حرفه اي زاهدان برگزار شد، طرح توانمند سازي مهارتي دانشجويان و دانش آموختگان را با رويكرد اشتغال يك طرح بسيار مثبت ارزيابي كرد و افزود: اجراي مناسب طرح توانمند سازي دانشجويان مي تواند زمينه هاي لازم را براي حضور فعال دانشجويان در فعاليتهاي كارآفريني، اقتصادي و مديريتي در كشور فراهم كند.



جهانتيغي تصريح كرد: برگزاري دوره هاي آموزش مهارتي ويژه دانشجويان با استفاده از امكانات و ظرفيتهاي مشترك دو طرف با رويكرد اشتغال و بازار كار، همكاري در تعريف و اجراي پژوهش هاي كاربردي در چارچوب طرح هاي پژوهشي و پايان نامه ها، ارائه سمينارها، دوره هاي تخصصي، كارگاه ها و دوره هاي آموزشي كوتاه مدت، جشنواره ها و كنفرانس هاي علمي و حمايت از ايده هاي نو و ايجاد شركت هاي دانش بنيان در حوزه هاي مرتبط از موضوعات اين تفاهم نامه است.



جهانتيغي اظهار داشت : بهره مندي طرفين از امكانات يكديگر از قبيل توان فكري و تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، كارگاهي، كتابخانه اي، ارتباط بين المللي و داده هاي قابل استفاده در پژوهش و تحقيق، انجام بازديدهاي متقابل علمي براي دانشجويان و مديران اداره كل و به كارگيري توانمنديهاي فناوري دانشگاه در رفع نيازهاي اداره كل از ديگر موضوعات اين تفاهم نامه است.



دكتر حبيب الله سالارزهي معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز فراگيري مهارت را در اشتغال دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي مؤثر دانست و بر آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي در كنار كسب علم و دانش تاكيد كرد.



دكتر بحر پيما معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و رييس دانشكده معماري دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز اظهار داشت: نداشتن مهارت يكي از دلايل مهم بيكاري دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با وجود داشتن مدارج بالاي تحصيلي است و من خواستار تعامل بيشتر بين دانشگاه و اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان هستم.



ارايه آموزشهاي مهارتي متناسب با رشته تحصيلي و نياز بازار كار به دانشجويان در حين تحصيل در مراكز نزديك به دانشگاه از جمله اهداف و برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بوده كه در دانشگاههاي مختلف استان به اجرا در آمده است.



در پايان از كارگاه هاي آموزشي مركز تخصصي آموزش فني و حرفه اي زاهدان بازديد شد كه توضيحات كامل و جامع توسط مربيان، در خصوص رشته هاي آموزشي، توانمنديها و ظرفيتهاي موجود به بازديد كنندگان ارايه شد.

7311 / 6081