تهران - ايرنا - مدافع تيم ملي فوتبال ايران پيش از برگزاري اولين ديدار ايران در رقابتهاي انتخابي جام جهاني 2018 تأكيد كرد كه جوانان حاضر در اردوي تيم ملي تنها با عملكردشان مي توانند راه را براي ساير بازيكنان جوان فوتبال ايران باز كنند.

به گزارش ايرنا از فدراسيون فوتبال؛ محمدحسين كنعاني زادگان كه جزو شش بازيكني بود كه در بازي برابر ازبكستان نخستين تجربه ملي خود را پشت سرگذاشت، گفت: خدا را شكر مي كنم كه سرنوشت را برايم طوري رقم زد كه بتوانم پيراهن تيم ملي را بپوشم. حقيقت اين است كه دوست داشتم خيلي زودتر از اينها به تيم ملي دعوت شوم اما متاسفانه در زماني كه در پرسپوليس بودم زياد به من بازي نرسيد. بعد از آن با خيلي از افراد امين مشورت كردم و سرانجام به پرتغال رفتم.

وي درباره زمان حضورش در پرتغال گفت: نيم فصل آنجا بودم و تجربه خيلي خوبي كسب كردم. آن دوران سختي هاي خودش را داشت اما من به صورت قرضي به پرتغال رفتم و مي دانستم براي رسيدن به هدف بايد تلاش كرد. آن زمان منتظر آي تي سي بودم، اما متاسفانه اين آي تي سي ديرصادرشد.به هر حال نيم فصل آنجا بودم و تجربه خوبي كسب كردم. بعد از پرتغال دوباره به فوتبال ايران برگشتم. به خاطراينكه سنم از دوران سربازي رد مي شد خودم رابه عنوان سرباز معرفي كردم. اكنون هفت ماه از دوران خدمتم باقي مانده اما بايد در فصل جديد هم براي ملوان بازي كنم. سال قبل فصل خوبي را پشت سر گذاشتم، اما تلاشم را مي كنم كه در فصل جديد از سال قبل هم بهتر باشم.

او درباره عملكرد باشگاهي اش هم افزود: نيم فصل اول ليگ را به خاطر حضور در تيم اميد كمتر بازي كردم، اما با آمدن فيروز كريمي، با سن كم به من بازيهاي زيادي رسيد.من هم تلاش كردم آنچه سرمربي ملوان مي خواهد را پياده كنم و از نظر خودم عملكردم بسيار خوب بود.كي روش با دعوت از من و چند جوان ديگر نشان داد حرفهايي كه درباره ايشان مطرح مي شود و مي گويند ليگ ايران را قبول ندارد، كذب است. او پديده هاي ليگ را دعوت كرد. سي بازيكن كه اكثرا جوان بودند به دستور سرمربي به تيم ملي دعوت شدند. خيلي هم سخت بود كه ما جوانان بين اين همه بازيكن بزرگي كه در تيم ملي هست بخواهيم خودمان را نشان دهيم. مثلا در پستي كه من بازي مي كنم بازيكنان با تجربه اي مثل سيد جلال حسيني، پژمان منتظري،اميرحسين صادقي ومرتضي پورعلي گنجي حضوردارند. من تجربه تيم ملي درهمه رده ها را داشتم به جزتيم بزرگسالان اما از ابتدا انقدر انگيزه داشتم كه نمي خواستم خط بخورم.

كنعاني زادگان در ادامه گفت:تلاش كردم آنچه سرمربي تيم ملي مي خواهد را پياده كنم. در اولين بازي ملي هم برابر ازبكستان به خاطر بازيهاي ملي كه در تيم هاي پايه داشتم، ترس چنداني نداشتم و اگر هم در آن بازي نمايش خوبي ارائه كردم اول از دعاي پدر و مادرم است و بعد آن از تلاشهاي اكبر محمدي و فيروز كريمي.

او درباره حضور شش بازيكن جديد در تيم ملي در ديدار برابر ازبكستان هم گفت: كي روش از ابتدا گفته بود هر كس توانست حقش را بگيرد مي تواند يكي از يازده پيراهن تيم ملي را بردارد و برتن كند. واقعا در عمل هم ايشان همين رفتار را مي كند. فكر مي كنم همه جوانها تلاش كردند جواب اعتماد سرمربي تيم ملي را بدهند.

كنعاني زادگان در باره آغاز رقابتهاي انتخابي جام جهاني هم گفت: به هر حال اين رقابتها از فردا شروع مي شود. ما وظيفه داريم كه با عملكرد خوب خودمان راه را براي جوانترهاي ديگر فوتبال ايران باز كنيم. خدا را شكر مي كنم كه كي روش به جوانها اعتماد كرده است. بزرگترهاي تيم هم خيلي به ما جوانها كمك مي كنند. اميدوارم بتوانيم نتيجه خوبي در ديدار برابر تركمنستان كسب كنيم. اين را هم مي دانيم كه دست كم گرفتن حريف خطرناك خواهد بود چرا كه آنها برابر ما انگيزه زيادي خواهند داشت.

ديدار تيم هاي ملي ايران و تركمنستان ساعت 17:30 روز دوشنبه در شهر داش آغوز تركمنستان برگزار مي شود.

ورزشي***1590