تهران - ايرنا - رييس بنياد شهيد چمران گفت: اين شهيد علاوه بر داشتن روحيه معنوي بسيار بالا، مديريت منحصر بفرد نيز داشت، بطوري كه اين خصوصيت ها از او يك شخصيت ممتاز در تمامي عرصه ها ساخته بود.

به گزارش ايرنا مهدي چمران روز دوشنبه در آستانه فرا رسيدن سالگرد شهادت دكتر مصطفي چمران در نشست خبري افزود: شهيد چمران فقط براي رضاي الهي و برافراشتن پرچم اسلام در تمام نقاط گام برداشت و از اين رو نه تنها به يك شخصيت جهاني تبديل شد، بلكه به خواسته خود به درجه رفيع شهادت نيز نايل شد.

وي گفت: دارا بودن مدارج علمي و عملي متعدد از معتبرترين مراكز دانشگاهي دنيا در كنار فعاليت هاي نظامي و آموزش نيروهاي چريكي براي مقابله با تروريست ها و همچنين داشتن علاقه شديد به هنر و فلسفه، اين شهيد بزرگوار را به فردي ممتاز در داخل و خارج كشور تبديل كرده بود.

رييس بنياد شهيدچمران تصريح كرد: مبارزات عقيدتي و انقلابي شهيد چمران در زمان رژيم طاغوت كه برگرفته از راه و فتواي امام خميني (ره) بود، او را به يك مبارز خستگي ناپذير در مقابل نيروهاي امنيتي ساواك تبديل كرده بود و اين فعاليت ها موجب شده بود كه چندين بار بازداشت و به زندان محكوم شود.

وي گفت: حضور شهيد چمران در جبهه هاي نبرد عليه رژيم بعث عراق در ابتداي جنگ تحميلي تا زمان شهادت اثرات بسيار ارزشمندي داشت، بطوري كه نه تنها از تحركات دشمنان جلوگيري كرد، بلكه موجب آزادسازي بخش هاي وسيعي از خاك ميهن اسلامي در غرب و جنوب كشور از دست دشمنان شد.

رييس بنياد شهيد چمران يادآور شد: تا كنون 11عنوان كتاب از جمله آثار و دست نوشته هاي شهيد مصطفي چمران از طريق اين نهاد مردمي جمع آوري و منتشر شده و در اين زمينه از سوي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران فيلم هاي سينمايي و برنامه هاي مستند متعدد ساخته و پخش شده و يا درحال تهيه است.

وي گفت: به مناسبت سالگرد شهادت دكتر چمران برنامه هاي مختلفي از جمله در شب جمعه 28خرداد ماه اجراي دعاي كميل در دهلاويه محل شهادت آن شهيد، سخنراني رييس بنياد شهيد چمران پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران و شب 30 خرداد ماه در محل برج ميلاد و در 31خرداد ماه روز شهادت دكتر چمران نيز گردهمايي بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

دكتر مصطفي چمران در 31خرداد ماه ۱۳۶۰ بر اثر اصابت تركش خمپاره دشمنان بعثي در مسير دهلاويه - سوسنگرد به شهادت رسيد.

1417//1871