تهران - ایرنا - رییس انجمن صنف كارفرمایان انبوه‌سازان مسكن و ساختمان استان تهران گفت: در حال حاضر نرخ بلندمرتبه‌سازی و صنعتی‌سازی مسكن نسبت به سایر پروژه‌ها بیشتر شده است بنابراین به دولت پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات بانكی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن محتشم در نشست خبری روز دوشنبه در سالن اجتماعات انجمن صنفی انبوه سازان مسكن استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهیه مسكن برای مردم یكی از برنامه‌های اساسی هر دولتی است به طوریكه در اصل31 قانون اساسی جزو اولویت‌های اصلی برنامه در اقتصاد كلان كشور منظور شده است.

وی افزود: توجه به بخش مسكن به عنوان بخش مولد زمینه فعال شدن صنایع مكمل در حوزه ساختمان سازی كشور می‌شود.

محتشم با اشاره به ركود در بازار مسكن گفت: شرایط ركود اقتصادی در بازار مسكن موجب انباشت كالا در صنایع مكمل در ساختمان سازی شده است كه در نهایت زمینه رشد بیكاری در این حوزه را نیز درپی خواهد داشت.

وی با بیان اینكه دولت یازدهم متعهد شده است تا پایان سال 95 پروژه مسكن مهر را به پایان برساند، افزود: دولت یازدهم نیز برنامه‌های مختلفی از جمله مسكن اجتماعی، حمایتی و مشاركتی و حتی در مورد بافت های فرسوده شهری نیز برای تقویت بازار مسكن مطرح كرده است.

محتشم با اشاره به اینكه مسكن مهر به دلیل قراردادهای یكنواخت در سراسر كشور موجب بروز مشكلاتی شده است گفت: برخی از پروژه‌های مسكن مهر به صورت بلندمرتبه ‌سازی است كه باعث می‌شود كه قیمت‌ها هر مترمربع ساخت و ساز نسبت به سایر پروژه‌های چهار یا پنج طبقه بیشتر شود.

وی گفت: در حال حاضر نرخ بلندمرتبه‌سازی و صنعتی‌سازی نسبت به سایر پروژه‌ها بیشتر شده است بنابراین ما به دولت پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات را داده‌ایم.

بنابه گفته وی، نوسانات نرخ ارز باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است كه با افزایش نرخ تورم شرایط برای افزایش قیمت مسكن مهرنیز فراهم خواهد شد.

محتشم با اشاره به اینكه هزینه ساخت هر مترمربع مسكن مهر 420 هزار تومان صرف نمی كند گفت: بسیاری از انبوه‌سازان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی قادر به اتمام پروژه‌ها نیستند.

رییس انجمن صنف كارفرمایان انبوه‌سازان مسكن و ساختمان استان تهران تصریح كرد: تسهیلات بانكی 800 میلیون ریالی در تامین نیاز متقاضیان مسكن موثر بوده و می تواند در تولید مسكن و رونق بازار تاثیر گذار باشد.

تهرام/1699/ 3404