كرمانشاه - ايرنا - معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد: كمتر از 20 درصد از مردم ايران در برنامه روزانه خود ورزش را جاي داده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا عبدالحميد احمدي شامگاه دوشنبه در نشست خيرين حامي ورزش بانوان كه با حضور برخي فعالان اقتصادي، ورزشكاران و بانوان مدال آور كنوني و سابق كرمانشاه در سرسراي ورزش و جوانان برگزار شد اظهار كرد: اين در حاليست كه در بيشتر كشورهاي جهان دست كم 60 درصد مردم در برنامه روزانه شان ورزش مي كنند.

وي افزود: البته از همان 20 درصدي كه در كشورمان اعلام شده ورزش مي كنند، سهم مردان بيشتر است و اينكه زنان و دختران ايراني كمتر ورزش مي كنند مايه نگراني جديست زيرا سلامت جامعه در گرو سلامت بانوان بخصوص مادران است.

احمدي تاكيد كرد كه اگر در پي اين هستيم كه نسل هاي آينده كشور سالم و قوي باشند راهي نداريم جز اينكه ورزش را در سبك زندگي شهروندان ايراني بخصوص بانوان بگنجانيم و براي اين كار لازم است با برنامه هاي فرهنگي و اقدامات زيرساختي، ورزش را در جامعه نهادينه كنيم.

معاون وزير ورزش و جوانان با تمجيد از اقدام اداره كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه در دعوت از خيرين و علاقه منداني كه قصد حمايت از ورزش بانوان دارند اظهار كرد: اين حركت مي تواند آغازگر حركتي سراسري در كشور باشد و تبعات مفيدي هم در ورزش همگاني و هم در ورزش قهرماني در كوتاه و بلندمدت داشته باشد.

وي اظهار كرد: مقام معظم رهبري، امر به ورزش را امر به معروف دانسته اند و اهميت ورزش اينقدر زياد است كه هركسي به ورزش مردم را ترغيب كند در واقع امر به معروف انجام داده است.

احمدي افزود: وزارت ورزش و جوانان از اين اقدام حمايت خواهد كرد و ما معتقد هستيم كه بهره گيري از ظرفيت هاي مردم و علاقه مندان حامي ورزش مي تواند ما را به سمت ايده آلها سوق دهد.

وي گفت: رييس جمهوري بارها بر واگذاري امور ورزشي به مردم تاكيد داشته اند و بر اين باور هستند كه اگر مردم در صحنه هاي ورزشي ايفاي نقش كنند، چرخ ورزش كشور روان تر خواهد شد.

احمدي در پايان از افتخارآفريني هاي دختران كرمانشاهي در ميادين مختلف ورزشي در ميادين جهاني به نيكي ياد كرد و بانوان ورزشكار كرمانشاهي را مايه افتخار اين استان و كشور برشمرد.

مديركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه نيز در ادامه اين همايش به سابقه درخشان بانوان كرمانشاهي در حوزه ورزش و مدال آوري اشاره كرد و گفت: بانوان و دختران كرمانشاهي هميشه در ورزش هاي مختلف حرف هايي براي گفتن داشته و دارند.

مجتبي جوهري افزود: استاندار كرمانشاه نيز از حاميان ورزش بانوان مي باشند و در هفته هاي اخير كه موضوع حمايت خيرين و فعالان اقتصادي و توليدي از ورزش بانوان مطرح شده است، بيشترين تعامل را داشته اند.

جوهري ابراز اميدواري كرد كه با حمايت هاي مدير ارشد استان و خيرين علاقه مند، شرايط خوبي براي ورزش بانوان در استان كرمانشاه فراهم شود.

وي همچنين بر لزوم اقدامات كارشناسي و زيرساختي در عرصه ورزش بانوان استان تاكيد كرد و گفت: در استان فضاهاي مناسبي براي ورزش بانوان داريم كه اميدواريم با برنامه ريزي درست و حمايت دلسوزان بتوانيم بانوان كرمانشاهي را هرچه بيشتر به ورزش علاقه مند كنيم.

هم اكنون بيش از 30 هزار ورزشكار خانم در قالب 44 هيات بانوان در استان كرمانشاه فعال هستند.

6539/8066