تبریز- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: ساخت نخستین خوابگاه دانشجویی استاندارد در كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی تبریز طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

محمدرضا داودآبادی فراهانی روز چهارشنبه در مراسم كلنگ زنی مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه علوم پزشكی تبریز با بیان اینكه 70 درصد دانشجویان دانشگاه ها غیربومی هستند، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در خصوص خوابگاه های دانشجویی كم توجهی شده است.

وی ادامه داد: این كم توجهی موجب بروز مشكلات غیر درسی برای دانشجویان و در نتیجه موجب كاهش بهره وری در تولید دانش می شود.

فراهانی با اشاراه به اینكه منابع دولتی روز به روز در حال كاهش است، گفت: باید طوری برنامه ریزی كنیم كه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار كار شده و برای كشور درآمدزایی كنند.

وی اظهار كرد: اینكه شش نفر در یك اتاق 14 متری زندگی كنند، حتی در خانواده های محروم نیز به چشم نمی خورد، ولی دانشجویان ما در چنین شرایطی در خوابگاه ها زندگی می كنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: حوزه فرهنگی دانشجویی در سال های گذشته مغفول مانده و مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی كه فرهنگ اصلی ترین زیر ساخت توسعه كشور در همه بخش ها است.

وی اضافه كرد: حوزه معیشت دانشجویی از موضوعات بسیار مهمی است كه ضروری است به آن در آموزش عالی كشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز در این مراسم گفت: متاسفانه سالهای طولانی است كه علوم پزشكی در عرصه ایجاد فضا برای ارایه خدمات متعدد آموزشی و دانشجویی دچار ركود شده است.

محمد حسین صومی با بیان اینكه با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید فضای خوبی در حوزه سلامت ایجاد شده، افزود: طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم از دولت و كاهش پرداختی آنان شده است.

وی ادامه داد: ضروری است در عرصه آموزشی و پژوهشی نیز توجه بیشتری صورت گرفته و فضا برای بهره گیری از پتانسیل دانشجویان به عنوان سرمایه های اصلی كشور باز شود.

صومی با بیان اینكه بایستی فضا، تجهیزات، نرم افزار مناسب برای آموزش و پژوهش دانشجویان فراهم شود،اظهار كرد: دانشجویان منبع عظیمی از پتانسیل هستند و وظیفه مسوولان رشد و بارور كردن و افزایش توانمندی جوانان است.

مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه علوم پزشكی تبریز در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع با ظرفیت 800 نفری احداث می شود.

6120/6183