اراك-ايرنا-رييس اتاق اصناف استان مركزي گفت: بر اساس ارزيابي هاي انجام شده بيشترين ميزان شكايات مردمي در حوزه اصناف مربوط به ميوه فروشان است.،

جمشيد زند روز شنبه در نشست مطبوعاتي به مناسبت روز ملي اصناف افزود: نانوايي ها و صنوف وابسته به پوشاك نيز به ترتيب در رده هاي بعدي شكايات مردمي قرار دارند.

وي با بيان اينكه اين استان به لحاظ اشتغال واحدهاي صنفي، رتبه چهارم كشور را از آن خود كرده ، اظهار كرد: ضريب نفوذ واحدهاي صنفي نسبت به جمعيت در كشور به ازاي هر 35 نفر يك واحد صنفي ارزيابي شده كه اين رقم در استان مركزي به ازاي هر 28 نفر است.

وي ادامه داد: استاندارد جهاني ضريب نفوذ جمعيت بر واحد صنفي، به ازاي هر 250 نفر يك واحد صنفي است كه اين امر نشانگر تعداد زياد واحدهاي صنفي در كشور است.

به گفته زند بزرگترين بازار مبادله كالا وخدمات و و شبكه توزيعي كشور در اختيار واحدهاي صنفي قرار دارد.

وي ادامه داد: پارسال يك هزار و 300 واحد صنفي در استان مركزي به واسطه تخلفات باطل شده است.

وي ادامه داد: 83 هزار و 555 بازرسي از صنوف مختلف استان توسط اكيپهاي گشت و بازرسي اصناف صورت گرفته كه دو هزار و 35 واحد از اين تعداد به مهر و موم منجر شده است.

زند اضافه كرد: برج اصناف با زير بناي 10 هزار متر مربع در 10 طبقه تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

رييس اتاق اصناف استان مركزي افزود: نمايندگي هاي اصناف در شهرهاي كارچان، ساروق، داوودآباد و قره كهريز داير شده تا اصناف امور اداري مرتبط با رسته خود را در شهرهاي محل استقرار صنف پيگيري كنند.

زند تصريح كرد: سامانه تلفني 3820 به عنوان پل ارتباطي اتاق اصناف با عموم شهروندان آماده است تا نقطه نظرات و شكايات عموم شهروندان را از واحدهاي صنفي دريافت كند.

رييس اتاق اصناف استان مركزي بيان كرد: طرح ويژه نظارت رمضان به منظور كنترل بازار و ارقام پرمصرف اين ماه در دستور كار قرار دارد و با واحدهاي صنفي متخلف برخورد قانوني صورت مي گيرد.

وي اظهار كرد: معضل دست فروشان خياباني يكي از چالش هاي پيش روي اصناف است ول يبه نظر مي رسد شهرداري به عنوان مجري برخورد با اين پديده، عزمي جدي ندارد.

استان مركزي داراي 12 اتاق اصناف با 221 اتحاديه است كه با 50 هزار واحد صنفي به مردم خدمات ارايه مي كنند.7112/6012