اصفهان - ایرنا - شهردار جدید اصفهان گفت: 17 برنامه را برای اداره امور شهر به شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد دادم كه شاخصه های شهر اسلامی سرلوحه این برنامه هاست.

مهدی جمالی نژاد روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بخاطر اعتماد به وی و حمایت از برنامه هایش، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان رای بالایی به برنامه هایم داد كه اجرای این برنامه ها به حمایت مدیران ارشد استان و دستگاههای اجرایی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینكه برنامه هایش برای مدیریت شهر اصفهان عمرانی و فرهنگی است ، گفت: در زمینه عمرانی سعی خواهیم كرد با رویكرد جدید مبتنی بر تاریخ و فرهنگ اصفهان ، شهر را توسعه دهیم و در این راستا توسعه پایدار را مد نظر داریم.

شهردار اصفهان اظهاركرد: توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل عمومی بمنظور كاهش آلودگی هوا و رفاه و آسایش شهروندان همچنین تسریع در عملیات اجرایی طرح قطار شهری اصفهان از محورهای برنامه های شهرداری اصفهان است.

وی بهره برداری از مرحله اول خط یك قطارشهری اصفهان از شهرك كوثر تا میدان 25 آبان بطول 10 كیلومتر را اولویت های برنامه های خود اعلام كرد و افزود: تمام همت و تلاش خود را به كار خواهم بست تا این مرحله از قطارشهری اصفهان در اولین فرصت به بهره برداری برسد.

عملیات احداث پروژه خط یك مترو اصفهان اواسط سال ۸۰ به طول 20.2 كیلومتر از شهرك قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد كه ایستگاه پاسداران ( شهرك قدس ) تا میدان 25 آبان ( باهنر ) بطول ۱۰ كیلومتر بخشی از این مسیر است.

*** جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در برنامه های شهرداری قراردارد

جمالی نژاد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اصفهان را یكی دیگر از برنامه هایش بیان كرد و گفت: معتقدم در اینخصوص باید بیش از پیش تلاش كنیم و بتوانیم زمینه مشاركت سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای ارائه خدمات عمرانی و فرهنگی به شهروندان فراهم كنیم.

وی افزود: قصد داریم برای اداره شهر، بخش خصوصی را شریك شهرداری، و از توان و ظرفیت بخش خصوصی در پروژه های خدماتی، عمرانی و فرهنگی استفاده كنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینكه این شهر از ظرفیت های ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری و استفاده از این صنعت برخوردار است، گفت: رویكرد مدیریت شهری در دوره جدید این است تا ارتباط قوی را با سرمایه گذاران بین المللی صنعت گردشگری برقرار كنیم و با الگوبرداری از شهرهای موفق جهان در این صنعت، بتوانیم از همكاری با این سرمایه گذاران برای رونق صنعت گردشگری شهر اصفهان استفاده كنیم.

شورای شهر اصفهان روز یكشنبه، مهدی جمالی نژاد را با 19 رای موافق و 2 رای ممتنع به عنوان شهردار این كلانشهر انتخاب كرد.

جمالی نژاد پیش از این در سمتهای مدیر دفتر شهردار، مشاور عالی شهردار ، معاون هماهنگ كننده مناطق شهرداری اصفهان در دو دوره، مدیریت امور شهری استانداری اصفهان و سرپرست روابط یین الملل شهرداری اصفهان خدمت كرده است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز در سابقه مدیریتی جمالی نژاد وجود دارد.

مهدی جمالی نژاد متولد 1348 جوان ترین شهردار اصفهان پس از انقلاب اسلامی و دارای دكترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است.

پیش از این سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان كه در اوایل ماه جاری توسط شورای اسلامی این شهر بركنار شد، به مدت حدود 12 سال شهردار اصفهان بود.

سقائیان نژاد پس از بركناری از شهرداری اصفهان، از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قم به عنوان شهردار این شهر برگزیده شد.

2093