اهواز- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در صورتی كه شهردار در مهلت قانونی استعفا ندهد از همه ابزار قانونی خود برای عزل او استفاده می كنم.

به گزارش ایرنا، حسین حیدری روز دوشنبه در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستوركار جلسه، با اشاره به انصراف سیدخلف موسوی شهردار از استعفا برای برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: پس از عزل و نصب ها و افتتاحیه های صوری و تشریفات تبلیغاتی همچون افتتاح دانشگاه شهرداری اهواز پس از یك سال و نیم از راه اندازی آن، اكنون قابل قبول نیست كه شهردار بگوید قصد ورود به انتخابات را نداشتم.

وی افزود: اگر شهردار اخبار استعفای خود برای نامزدی در مجلس را قبول نداشت باید آنها را تكذیب می كرد، این در حالیست كه وی از گزینه شهردار مورد نظر خود دفاع تمام قد كرد.

نایب رییس كمیسیون حقوقی و املاك شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: در زمان انتشار اخبار استعفای شهرداراهواز،با احساسات و حیثیت شورای اسلامی شهر اهواز و افكار عمومی بازی شد اما بعد وی گفت استخاره زدم و خوب نیامده به همین دلیل استعفا نمی كنم.

وی افزود: در این مدت شهردار با ایجاد دو دستگی در شورا و دخالت در هیات رییسه و كمیسیون ها كار كرد.

وی با بیان اینكه شهردار تلاش زیادی كرد تا گزینه مورد نظرش، شهردار آینده اهواز شود، گفت: ادامه كار شهردار را به نفع شورا و شهر نمی دانم و اگر در مهلت قانونی استعفا نكند از همه ابزار قانونی خود برای عزل او استفاده می كنم.

حیدری همچنین با انتقاد از ثبت نشدن غیبت اعضای شورا تاكید كرد: یكی از وظایف شورا بررسی غیبت اعضا و تصویب موجه بودن غیبت اعضاست اما در دو سال گذشته هیچ غیبتی بررسی نشده است.

وی افزود: برخی از اعضا فقط 12 نوبت در جلسات شورا حضور داشتند و گزارشی از غیبت آنها نیامده است.

به گزارش ایرنا، از دو ماه گذشته اخباری مبنی بر استعفای شهردار اهواز برای شركت در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شده و این مساله بخش عمده ای از جلسات علنی شورای شهر را به خود اختصاص داده بود اما شهردار اهواز تاكنون استعفای خود را تقدیم هیات رییسه شورا نكرده و اكنون اخباری مبنی پشیمانی او از استعفا منتشر شده است.



* انتصاب وابستگان

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: با اشاره به خواسته شهروندان مبنی بر اعلام موضع نسبت به استعفا ندادن شهردار اهواز، ادامه كار شهردار را به صلاح نمی دانم و بیش از این نباید هزینه ای به شهرداری و شورا تحمیل شود.

آذر زمان پور با انتقاد از عزل و نصب های ماه های اخیر شهردار اهواز، افزود: شهردار در زمان مسوولیت خود، برخی افراد بی تجربه را به عنوان مدیر گمارده، و هر كدام از انتصاب ها به دلیل وابستگی به یكی از اعضای شورا یا ارتباطات ناسالم بوده است.

زمان پور با بیان اینكه نیمی از عمر شورای اسلامی شهر گذشته ، از اعضای شورا خواست كه به منافع شهر توجه كنند و از چند دستگی های كودكانه برای منافع شخصی بپرهیزند.

جمشید سلحشور عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز نیز از زمان پور خواست كه مستندات خود را درباره عزل و نصب ها به صورت مكتوب به هیات رییسه تحویل دهد تا شهردار پاسخگو باشد.

حجت الاسلام سعادت نیا رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: فیلم جلسات شورای شهر بین اعضا توزیع می شود و معترضان و متهمان می توانند شكایت خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری كنند.



*هشدار دوباره 'وبا'

دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز از هشدار مركز بهداشت اهواز نسبت به شیوع بیماری وبا خبر داد و گفت: در جلسه مشترك با مركز بهداشت فیلمی از منطقه كوی فرهنگیان اهواز ارایه و مسوولان هشدار دادند كه در صورت انجام نشدن اقدام فوری بیماری وبا در این منطقه شایع، و تمام اهواز را درگیر می كند.

اسكندر زنگنه اظهار كرد: كوی فرهنگیان اهواز با گذشت 15 سال از زمان ساخت هنوز از بسیاری از امكانات محروم است.

وی نیز با انتقاد از عزل و نصب های شهردار گفت: طبق اساسنامه سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز برای بركناری هر مدیرعامل پیش از اتمام زمان مدیریت، باید اسناد و مدارك كافی از سوی شهردار ارایه شود.

به گزارش ایرنا، نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با غیبت حجت مظفری و رامی علاسوند، و با 40 دقیقه تاخیر در ساعت 10 و 40 دقیقه برگزار شد.

یكی از لوایح طرح شده در این نشست اجرای پروژه های مشترك اهواز و كوت عبداله بود به همین دلیل اعضای شورای شهر كوت عبداله، شهردار و تعدادی از شیوخ عشایر و سادات این شهر در این جلسه حاضر بودند.

با تصویب اعضا برای جلوگیری از اتلاف وقت مسوولان شهری و شهروندان كوت عبداله، لایحه مربوط به این شهر پیش از ورود به دستور كار جلسه بررسی و تصویب شد.

7151/6037