زنجان - ايرنا - معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان گفت: اجراي طرح تخصيص سهميه سوخت بر اساس پيمايش به صرفه جويي مصرف در اين بخش منجر مي شود.

محمدرضا آقاخاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به آغاز اجراي طرح تخصيص سهميه سوخت بر اساس پيمايش از روز دوشنبه هفته جاري همزمان با سراسر كشور و اين استان افزود: اين طرح بر اساس دو روش سوخت به وسايط نقليه گازوئيل سوز تعلق مي گيرد.

وي اظهار كرد: در روش اول يك سهميه ماهيانه پايه براي خودروهاي درون شهري و كم فعاليت برون شهري كه در مكان هايي نظير معادن و يا راهسازي فعاليت مي كنند، تعلق مي يابد.

آقاخاني با بيان اينكه در روش دوم سوخت بر اساس فعاليت ناوگان و با توجه به اسناد حمل و نقل بارنامه و صورت وضعيت بارنامه بين المللي CMR تعلق مي گيرد، ابراز كرد: اين ميزان سوخت از سهميه پايه بيشتر بوده و تخصيص سوخت بر اساس كاركرد يك ماه قبل آنها در سامانه ثبت پيمايش به ثبت رسيده اختصاص مي يابد.

وي به رانندگان توصيه كرد، اطلاعات مندرج در صورت وضعيت بارنامه بخصوص مبدا و مقصد، پلاك خودرو و كارت سوخت هوشمند ناوگان را كنترل كنند كه اطلاعات مغايرتي نداشته باشد.

معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان ادامه داد: در صورت وجود مغايرت رانندگان حمل و نقل عمومي مي توانند براي برطرف كردن موارد پيش آمده با مراجعه به مركز صدور كارت هوشمند واقع در ترمينال مركزي مسافربري شهر زنجان واقع در چهارراه شيلات مراجعه كنند.

وي با اشاره به اينكه رانندگان برون شهري براي دريافت اطلاعات پيمايش ما قبل سهميه خود بر اساس اسناد حمل و نقل مي توانند به سه روش اعلام شده ذيل اقدام كنند، اظهار كرد: ارسال مشخصات كارت هوشمند ناوگان به شماره 60401411 و يا شماره گيري تلفن *6040*141# و مراجعه به سايت سازمان راهداري و حمل‌و نقل جاده‌اي به نشاني www.rmto.ir بخش استعلام كارت هوشمند روش هاي دريافت اطلاعات پيمايش رانندگان است.

آقاخاني افزايش بهره وري در مصرف سوخت، صرفه جويي و جلوگيري از قاچاق سوخت را از جمله اهداف اجراي اين طرح ذكر كرد.

مرحله نخست طرح تخصيص سهميه سوخت براساس پيمايش از يكم تير آغاز شده و در مرحله بعدي نيز دولت نسبت به نصب GPS در وسايط نقليه گازوئيل سوز به صورت آن لاين اقدام خواهد كرد.

6085/7320