تهران-ایرنا- اتحادیه عرب روز چهارشنبه از سازمان های فعال حقوق بشر خواست هر چه سریعتر برای آزادی خضر عدنان،‌ اسیر فلسطینی معترض، در بند رژیم رژیم صهیونیستی مداخله و تلاش كنند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع،‌ اتحادیه عرب از همه سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر خواست برای توقف جنایت های پیاپی رژیم صهیونیستی نسبت به اسیران فلسطینی هر چه سریعتر وارد عمل شوند.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن اقدامات غیر قانونی و خطرناك رژیم صهیونیستی نسبت به شمار زیادی از فلسطینی ها،‌ خواستار آزادی خضر عدنان شد.

عدنان 51 روز است كه در بند رژیم صهیونیستی می باشد.

اتحادیه عرب در این بیانیه همچنین از رژیم صهیونیستی خواست كه همه فلسطینی های بازداشت شده ای را كه بدون هیچ اتهام و جرمی در زندان های آن رژیم مورد شكنجه و حبس های انفرادی قرار گرفتند و فرصتی برای دفاع از خود ندارند، آزاد كند.

محمد صبیح، معاون دبیر كل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی نیز در این باره گفت: در ادامه اقدمات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله بازداشت های خودسرانه فلسطینی ها، جنبش اسیران فلسطینی، برای مبارزه با این اقدام به اعتصاب غذا روی آورده است و از آن به عنوان وسیله ای برای دفاع از حقوق مشروع خود و توقف اقدامات سركوب گرانه رژیم اشغالگر قدس استفاده می كند.

این در حالی است كه كمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی نیز دوشنبه گذشته ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتی خضر عدنان اسیر فلسطینی معترض در بند رژیم صهیونیستی،‌ اعلام كرد كه زندگی عدنان در خطر است.

این نهاد بین المللی همچنین بر ضرورت اجازه دیدار عدنان با خانواده اش مطابق كنوانسیون های بین المللی تاكید كرده است.

از سوی دیگر پزشكان نیز هشدار دادند كه شیخ عدنان كه 51 روز است در زندان صهیونیست ها در غل و زنجیر و همچنین در اعتصاب غذا به سر می برد،با خطر مرگ ناگهانی روبه روست.

شیخ خضر عدنان یكی از چهره های برجسته گروه مقاومت جهاد اسلامی فلسطین است كه پیش از این در سال 2012 با اعتصاب غذای 65 روزه خود موجب رسوایی صهیونیست ها شده بود.

عدنان 37 ساله پدر شش كودك است و در ژوییه (تیر/مرداد) 2014 برای دهمین بار توسط عناصر رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

بر اساس اعلام بنیاد مهجه القدس، وی اعتصاب غذایش را از تاریخ ششم مه (16 اردیبهشت) آغاز كرد.

عدنان در سال 2012 نیز در اعتصاب غذای جمعی با حضور دو هزار اسیر فلسطینی به مدت 66 رو شركت كرد. هدف از این اعتصاب غذا نیز خاتمه بازداشت های خودسرانه رژیم صهوینیستی اعلام شد.

خاورم**9329**1144