اردبيل - ايرنا - سرپرست دفتر اشتغال و حرفه آموزي اداره كل زندان هاي استان اردبيل گفت: زندان هاي اين استان با كمبود فضاي اشتغال روبرو هستند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي زندان هاي اردبيل ، اصغر پور سيف الهي روز يكشنبه افزود: نبود فضاي اشتغال در زندان هاي گرمي و خلخال و كافي نبودن فضاي اشتغال در زندان مشگين شهر و اردبيل مشكل ساز شده و اميدواريم با طرح هاي ارائه شده از سوي مدير كل زندان هاي استان بخشي از اين مشكلات مرتفع شود.

او از مسوولان ادارات و سازمان هاي دولتي و شركت هاي بخش خصوصي خواست به زندان و زنداني به عنوان بخشي لاينفك از جامعه نگاه كنند.

وي اظهار كرد: با همكاري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تاكنون 25 نفر از مددجويان آموزش ديده در بخش نگهداري و پرورش نهالستان اين اداره كل در شهرستان پارس آباد مشغول به كار شده اند و تعدادي نيز در كاشت نهال در حاشيه جاده مشگين شهر و مراكز عمومي اين شهرستان فعاليت خواهند داشت.

پور سيف اللهي افزود: رويكرد مسوولان قضايي استان حمايت از اشتغال زندانيان است زيرا بر اين باورند كه اين امر كاهش آسيب هاي اجتماعي براي خانواده هاي زندانيان و خود باوري و اجتماع پذيري را براي زندانيان را به دنبال خواهد داشت.

وي گفت: با همكاري معاونت صنايع دستي سازمان ميرات فرهنگي ، اداره كل شيلات و اداره كل آموزش هاي فني و حرفه اي استان

در حوزه آموزش حرف و مشاغل به سمت آموزش هاي مي رويم كه در كوتاه مدت بتواند پاسخگوي نياز اشتغال زندانيان باشند و بستر اشتغال را از نظر دانش آن حرفه فراهم كند.

وي با اشاره به اين كه 300 نفر از زندانيان استان در سه ماه اول سال جاري در كلاس هاي جوشكاري ، كابينت سازي ، آرماتور بندي ، بناي سفت كار ، كشاورزي ، باغباني و صنايع دستي مشغول آموزش هاي فني و حرفه اي بودند افزود: يك هزار و 400 نفر از زندانيان استان نيز جزو زندانيان شاغل هستند كه 800 نفر آنها در بخش مولد و 400 نفر هم به صورت غير مولد فعاليت مي كنند.

6018