مهاباد ـ ايرنا ـ مسوول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان پيرانشهر از كشف و ضبط بيش از 500 كيلوگرم برنج خارجي تاريخ مصرف گذشته در اين شهرستان خبر داد.

كامل شكريازي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مقدار برنج خارجي غيرقابل مصرف از يكي از فروشگاه هاي عرضه مواد غذايي اين شهرستان و توسط واحد بهداشت محيط مركز بهداشت پيرانشهر كشف و ضبط شد.

وي اضافه كرد: با هوشياري اين كارشناسان ، اين ميزان برنج تاريخ مصرف گذشته كشف شده از چرخه مصرف انساني خارج شد.

شكريازي گفت: با توجه به شروع ماه مبارك رمضان ، گشت هاي كارشناسان بهداشت محيط مركز بهداشت از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي شدت بيشتري به خود گرفته است.

مسوول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان پيرانشهر گفت: شهروندان بايد از خريد گوشت هاي ممهور نشده به مهر و تائيديه شبكه دامپزشكي خودداري كنند.

وي با اشاره به افزايش مصرف زولبيا و باميه در ماه مبارك رمضان نيز گفت: شهروندان در اين زمينه نيز بايد زولبيا و باميه مورد نياز خود را از شيريني فروشي هاي معتبر تهيه و از خريد اين اقلام از فروشندگان دوره گرد و دست فروشان پرهيز كنند.

وي از شهروندان خواست تا اقلام مورد نياز خود را از فروشگاهها و توزيع كنندگان معتبر تهيه كرده و در صورت مشاهده توزيع اقلام فاسد شده و يا تاريخ مصرف گذشته مراتب را با تماس به شماره 44322612 به كارشناسان مركز بهداشت اطلاع دهند.

به گزارش ايرنا ، شهرستان پيرانشهر با بيش از 123 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با كشور عراق واقع شده است.

3020/6185/1905