اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: پرداخت زكات، موثرترين عامل در حل مشكلات اقتصادي به ويژه در بين افراد بي بضاعت در جامعه اسلامي است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي عصر روز چهارشنبه در جلسه شوراي زكات آذربايجان غربي افزود: موضوع زكات از جمله تاكيدات مهم دين مبين اسلام براي عمل در جامعه اسلامي است به طوري كه بارها در قرآن كريم در كنار مساله نماز به مساله زكات نيز پرداخته شده است.
وي اضافه كرد: تاكيد قرآن كريم بر پرداخت زكات در كنار اداي فريضه نماز، تاكيد بر توجه مسلمانان به ارتباط با مردم در كنار ارتباط با خداست و اين امر اهميت زكات را مي رساند.
وي اظهار كرد: بايد با حركت به سمت فرهنگسازي بيشتر و مطلوبتر در راستاي پرداخت زكات در جامعه زمينه آگاهسازي بيشتر مردم در خصوص اين فريضه را فراهم كنيم.
امام جمعه اروميه ادامه داد: زماني كه موضوع پرداخت زكات در جامعه حل شود، مي توان به رفع بسياري از مشكلات اقتصادي به ويژه در بين خانواده هاي كم بضاعت اميدوار بود.
جلال حسين زاده مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از روند پرداخت زكات در استان گفت: امسال 50 ميليارد ريال زكات در استان جمع آوري شده است.
وي اضافه كرد: در سال گذشته 167 ميليارد ريال زكات در آذربايجان غربي جمع آوري شد كه با افزايش 43 درصدي نسبت به سال 92 همراه بود كه اميدوار هستيم اين روند افزايشي امسال نيز تداوم يابد.
پرداخت زكات از جمله دستورات مهم دين مبين اسلام است كه سفارش بسياري بر اداي اين فريضه در قرآن كريم صورت گرفته است.
طبق احكام اسلامي زكات بر گندم، جو، خرما، كشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند تعلق مي گيرد.
8137/2093