مشهد - ایرنا - جشن سالروز میلاد دومین امام شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهمین روز ماه مبارك رمضان با حضور زائران و مجاوران در حرم قدسی امام رضا(ع) برگزار شد.

به همین مناسبت جمع بسیاری از روزه داران دیشب و صبح امروز با حضور در اماكن متبركه آستان مقدس حضرت رضا(ع) و شركت در مراسم عبادی و مولودی خوانی، این میلاد خجسته را به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) تبریك و تهنیت گفتند.
امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور زائران و مجاوران برپا شد و مداحان و ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این روز مبارك به مدیحه سرایی پرداختند.
سخنران این مراسم ضمن تبریك فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) ایشان را پرچمدار اكرام و بخشش در جامعه آن روز توصیف و بیان كرد: امام حسن(ع) به دلیل بردباری، ارشاد مردم، جود و بخشش و اكرام ایتام و گذشت فراوان كریم اهل بیت لقب گرفتند.
حجت الاسلام سیدحسین مومنی افزود: روز میلاد امام حسن(ع) به منظور ریشه كنی فقر در جامعه و احسان با هدف حفظ عزت نفس یتیمان روز اكرام نامگذاری شده است.
سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سالنامه جمهوری اسلامی به نام روز اكرام نامگذاری شده لذا به همین مناسبت شب گذشته 12 هزار نفر از روزه داران پای سفره اكرام رضوی آستان قدس حاضر شده و روزه خود را با غذای متبرك افطار كردند.
مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز با سخنرانی رییس ستاد اقامه نماز در صحن جامع رضوی برگزار شد كه طی آن حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی گفت: در سرشت امام حسن(ع) برترین نشانه هاي انسانیت وجود داشت و از نظر اخلاق و منش بسیار شبیه پیغمبر(ص) بودند.
وی بیان كرد: امام دوم شیعیان در زمان خود عابدترین و بي اعتناترین افراد به زر و مال دنیا بود و بسیار در كار خیر اخلاص داشت.
او افزود: جوهر و ریشه كار به اخلاص بر می گردد و زمانی كه شاكله كار رنگ خدایی بگیرد پاداش آن بهشت خواهد بود.
7489/1858