اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: قدس نماد اتحاد مسلمانان و مهمترين مساله دنياي اسلام است كه از امام راحل به يادگار مانده است.

به گزارش ايرنا آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اراك افزود:همه ملت ايران به خصوص مردم استان مركزي همگام با تمام مردم آزاده جهان براي دفاع از مردم فلسطين و آرمان هاي امام و رهبر معظم انقلاب براي هرچه با شكوهتر برگزاري اين روز در اين راهپيمايي شركت مي كنند.

آيت الله دري نجف آبادي گفت:اسرائيل جنايتكار 70سال است كه چون غده سرطاني در منطقه نفوذ كرده و بسياري از جريان هاي انحرافي داعش، تكفيري ها و آل سعود با ريشه اسراييلي براي مبارزه با اسلام و مسلمانان را در منطقه سازماندهي مي كند.

وي ادامه داد: جنايات آل سعود در يمن و داعش در عراق و سوريه براي فراموشي مساله قدس شريف از اذهان مردم جهان و حفظ اسرائيل و ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران است.

آيت الله دري نجف آبادي افزود: آمريكا، اسراييل و آل سعود به دنبال هستند كه جمهوري اسلامي ايران را تضعيف كرده و منطقه امني براي اسراييل به وجود آورند كه خنثي سازي اين توطئه شوم نياز به هوشياري مستمر و بيداري اسلامي دارد.

وي ادامه داد: حضور معني دار ملت مسلمان و روزه دار ايران در راهپيمايي روز قدس بار ديگر پيام مقاومت اسلامي را در جهان مقابله مي كند.

وي گفت: مردم با اين نمايش قدرت به دنيا نشان مي دهندكه همواره پشتيبان رهبر معظم انقلاب و ادامه دهنده آرمان هاي امام خميني(ره) هستند.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي خاطر نشان كرد:مردم با حضور خود در اين

آيت الله دري نجف آبادي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اراك با يادآوري ديدار مسوولان قوه قضاييه با رهبر معظم انقلاب افزود: قوه قضاييه بايد تمام تلاش خود را در پيشگيري از جرم و دقت و سرعت در رسيدگي به پرونده هاي قضايي به كار بندد تا ماندگاري پرونده ها در دادگاهها كاهش يافته و مردم زودتر به حق خود برسند.

وي با يادآوري سياست هاي برنامه ششم توسعه كه در 80 محور تصويب و توسط مقام معظم رهبري به دستگاه ها ابلاغ شد افزود: مسوولان استان مركزي بايد در چارچوب سياست ها برنامه ششم توسعه حركت كرده و از نظر ظرفيت هاي موجود در استان به بهترين شكل بهره بگيرند.

امام جمعه اراك گفت: همه واحدهاي صنفي، صنعتي و كشاورزي و دامي بايد اين سياست هاي مهم را سرلوحه كار خود قرار دهند تا در پنج سال آينده مشكلات اقتصادي و بيكاري برطرف شود.

وي ادامه داد: به نتيجه رسيدن يا نرسيدن مذاكرات مشكل گشاي كشور نيست و نياز است كه براي اصلاح ساختار اقتصادي توليد درون زا محور قرار گيرد و با تكيه بر داشته هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي عمل شود.

آيت الله دري نجف آبادي عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب به شايستگي خطوط قرمز مذاكرات هسته اي را ترسيم كردند و فرزندان غيرتمند در تيم مذاكره با آگاهي از دسيسه هاي شوم دشمن مقتدرانه از منافع كشور دفاع خواهند كرد.

امام جمعه اراك ياد و خاطره 298 شهيد هواپيماي مسافر بري جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس را گرامي داشته و اين حمله تروريستي را محكوم كرد.

1955/6013//6064