سنندج - ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كردستان با اشاره به اينكه زمينه فعاليت اقتصادي در قالب تعاوني در استان فراهم است گفت: آمادگي تشكيل تعاوني و حمايت از اعضاي آن براي فعاليت در اين حوزه را داريم.

به گزارش خبرنگار ايرنا احمد رشيدي روز شنبه در اولين جلسه ستاد عالي هماهنگي و توسعه تعاون استان كردستان در سنندج به انعقاد تفاهم نامه اي ميان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و استانداري كردستان اشاره كرد و افزود: اين تفاهم نامه به منظور گسترش همكاري، تقويت مشاركت و استفاده بهينه از منابع، ظرفيت هاي بومي و امكانات منطقه اي منعقد شده است.
وي تقويت و گسترش فرهنگ كارآفريني و ايجاد اشتغال پايدار و مولد توسط بخش تعاون را از اهداف انعقاد اين تفاهم نامه ذكر كرد و گفت: براي اجرايي كردن بندهاي اين تفاهم نامه به همكاري، تعامل و مشاركت دستگاه هاي مرتبط نيازمنديم.
او تشكيل ستاد عالي هماهنگي و توسعه تعاون را يكي از بندهاي اين تفاهم نامه دانست و افزود: از طريق اين ستاد مي توان موانع سر راه فعاليت تعاوني ها را برطرف كرد.
وي تلاش دولت را توجه جدي به بخش تعاون و رساندن آن به جايگاه واقعي خود دانست و گفت: بخش تعاون با توجه به ظرفيت هايي كه دارد مي تواند در ايجاد اشتغال و ايجاد درآمد نقش موثري داشته باشد.
او از اينكه بخش تعاون در كشور مغفول مانده گلايه كرد و گفت: تقليل جايگاه تعاون از يك وزارتخانه به معاونت منجر به توسعه نيافتن اين بخش در كشور شد.
او به تدوين 49 برنامه براي ارتقاي جايگاه تعاون و توسعه اين بخش در كشور اشاره كرد و گفت: اجرايي كردن اين برنامه ها منجر به توسعه بخش تعاون خواهد شد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كردستان در بخش ديگري از سخنان خود تعداد تعاوني هاي فعال استان را دو هزار و 92 مورد با 598 هزار و 679 نفر ذكر كرد و گفت: اين تعداد تعاوني براي 21هزار و 796 نفر شغل ايجاد كرده است.
رشيدي عمده اين تعاوني ها را سهام عدالت، مرزنشينان و مسكن دانست و افزود: با احتساب اعضاي اين تعاوني ها، 39 درصد از جمعيت استان كردستان عضو تعاوني هستند.ك/3
3033/1904