سمنان - ايرنا - استاندار سمنان از تمهيداتي براي كاهش يارانه سوخت مصرفي صنايع و بخش كشاورزي و به جاي آن، گازرساني به اين واحدها خبر داد.

محمد وكيلي روز شنبه در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان گفت: با اعلام آمادگي شركت گاز و همكاري با شركت پخش فرآوردهاي نفتي، روند گازرساني به صنايع تسريع مي شود.
وي تصريح كرد: با اين اقدام، در پرداخت سالانه بيش از هزار ميليارد ريال يارانه سوخت 395 واحد صنعتي و كشاورزي استان سمنان صرفه جويي مي‌شود.
وي با ابراز تاسف از قاچاق برخي واردات كالاهاي غيرضروري به كشور مانند انواع ميوه، خودرو و لباس، افزود: در حاليكه انگور شاهرود، در سطح بين المللي شناخته شده است، انگور قاچاق به قيمت كيلويي 60 هزار تومان در بازار عرضه مي شود كه براي باغداران بسيار زيان آور است.
وكيلي نظارت بيشتر نيروي انتظامي بر مرزها و برخورد جدي مسوولان قوه قضاييه با قاچاقچيان را خواستار شد و از مردم خواست: براي حمايت از توليد داخلي و پيشگيري از بيكار شدن كارگران ايراني، از مصرف كالاهي خارجي، به ويژه كالاي قاچاق پرهيز كنند.
قائم مقام صدا و سيماي مركز سمنان نيز در اين نشست، در تشريح برنامه هاي كميته اطلاع رساني اين كميسيون، از توليد دو تله فيلم با موضوع قاچاق كالاي عتيقه و توليد كالاهاي ايراني خبر داد.
احمد نيك كار با بيان اينكه يكي از اين آثار در مرحله نهايي تدوين و صداگذاري و ديگري در مرحله اصلاح فيلمنامه قرار دارد، ابراز اميدواري كرد: تا پاييز سال 94 اين آثار آماده پخش شود.
در اين نشست اعلام شد، كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان سمنان در آينده اي نزديك، 12 تن انواع كالاي كشف شده قاچاق را در آيين ويژه اي امحاء مي‌كند.ك/2
7340/6103