مشهد - ایرنا - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سالانه پنج میلیون جلد قرآن كریم در چاپخانه آستان قدس چاپ و منتشر می شود.

حجت الاسلام سید جلال حسینی شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد افزود: مجموعه آستان قدس متشكل از زنجیره كاملی از فعالیتها و برنامه های قرآنی است.
وی گفت: سالانه هزار و 500 محفل قرآنی با حضور دو میلیون زائر و مجاور در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان را از دیگر فعالیتهای قرآنی این آستان قدس دانست.
وی همچنین با اشاره به وجود 22 هزار كتاب خطی و قرآن از دوران امام علی(ع) تا دوره معاصر در كتابخانه آستان قدس افزود: این كتابخانه مجموعه ای كامل برای پژوهشگران قرآنی برای پیگیری سیر قرآن آرایی و كتاب آرایی است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: كتابخانه علوم قرآن و حدیث آستان قدس دربر گیرنده مجموعه ای غنی در حوزه قرآن و حدیث می باشد و تمامی منابع مورد نیاز محققان در این مجموعه گردآوری شده است.
وی گفت: همچنین ترجمه های قرآنی به 70 زبان زنده دنیا در این مجموعه نگهداری می شود.
طی این مراسم با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مجموعه ای از آثار فاخر قرآنی و فرهنگی آستان قدس شامل لوح فشرده امام رضا(ع)، لوح فشرده آموزش نغمات در قرآن كریم به روش تدویر، دفترچه راهنمای آموزشی قرآن، دفترچه راهنمای حفظ قرآن، كتاب تبیان 2، نرم افزار خانه وحی و مجموعه ای از كتابهای منتشر شده توسط این مجموعه رونمایی شد.
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از ششم تا پانزدهم تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد پذیرای علاقه مندان است.
7505/1858