تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

تهران - ايرنا - رئيس پليس فتاي تهران بزرگ جزئيات خالي شدن حساب بانكي يك پيرمرد از سوي نوه‌اش براي خريد بازي‌هاي اينترنتي آنلاين را تشريح كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) ، سرهنگ محمدمهدي كاكوان در اين باره گفت: در تاريخ سي‌ام خردادماه امسال مردي 62 ساله به پليس فتا مراجعه و اعلام كرد كه بيش از 180 ميليون ريال از حساب بانكي‌اش برداشت شده است.

وي با بيان اينكه اين پيرمرد به كسي مشكوك نبوده است ، اظهار كرد: گروهي از كارآگاهان فتا مسوول رسيدگي به اين پرونده شده و در بررسي‌هاي اوليه خود با پيگيري تراكنش‌هاي بانكي متوجه شدند كه اين پول به حساب صرافي‌ها و از آنجا به خارج از كشور منتقل شده است كه با كسب اين اطلاعات پرونده به طور ويژه در دستور كار قرار گرفت.

رئيس پليس فتاي پايتخت ادامه داد: ماموران با انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي و مهندسي معكوس سرانجام سرنخ‌هايي از عامل برداشت از حساب اين پيرمرد را به دست آورده و متوجه شدن كه برداشت‌كننده غيرمجاز از حساب پيرمرد 62 ساله كسي جز نوه 15 ساله‌اش نيست.

كاكوان با بيان اينكه اين پسر 15 ساله كه ساكن تهران است، به همراه پدربزرگش به مقر پليس فتا آورده شد، گفت: اين نوجوان در حالي كه از كار خود پشيمان بوده و از عواقب آن نيز هيچ اطلاعي نداشت و احتمال نمي‌داده كه كسي متوجه كارش شود، به ماموران گفت كه بيش از 18 ميليون توماني را كه از حساب پدربزرگش برداشت كرده است صرف خريد بازي‌هاي آنلاين رايانه‌اي يا شارژ حساب بازي‌هاي اينترنتي‌اش كرده است.

وي با بيان اينكه پيرمرد 62 ساله از شكايتش صرف نظر كرد، گفت: در اين پرونده گرچه نوه نوجوان بازداشت نشد اما لازم است خانواده‌ها توجه داشته باشند كه اطلاعات مربوط به حساب بانكي و كارت‌هاي عابربانك خود را نزد خود نگه داشته و آن را در اختيار ديگران قرار ندهند ضمن اينكه بهتر است در هر يك يا دو ماه رمز اول و دوم كارت‌هاي عابر بانك خود را تعويض كنند تا امكان چنين استفاده‌هايي از حساب سلب شود.

تهرام/1348