تهران -ایرنا- معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اجرای پایلوت (آزمایشی ) طرح حمایت از دانش آموزان آسیب دیده وآسیب پذیر در استان های فارس، سیستان و بلوچستان وخراسان رضوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد باقر الفت این مطلب را روز دوشنبه درجلسه شورای ملی طرح جامع حمایت از دانش آموزان آسیب پذیر وآسیب دیده در مدارس عنوان كرد.

وی افزود: این طرح با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت توجه و اقدام در عرصه پیشگیری رشد مدار، اجرایی می شود.

الفت ادامه داد: طرح یاد شده اقدامی سازمان یافته است كه با كمك نهادها وارگان های حاكمیتی و دولتی در راستای شناسایی به هنگام دانش آموزان آسیب دیده وآسیب پذیر هفت تا 14 ساله مشغول به تحصیل و نیز ارجاع مناسب آنان برای دریافت بسته های خدمتی وحمایتی اجرا می شود.

وی تصریح كرد: خوشبختانه بین دانش آموزان محدوده سنی هفت تا 14 ساله ای كه در مدارس تحصیل می كنند معتاد وجود ندارد.

الفت تصریح كرد: در این طرح از طریق چك لیست های شناسایی نشانه های روانی و رفتاری آسیب های رایج در میان دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده معین می شود و پس از آن از طریق ارجاع به شورای متخصصین ،درمان مناسب آن از طریق بسته های خدمتی و حمایتی با كمك نهادهای مسوول و ذیربط صورت می گیرد.

اجتمام**7364**1885**1776