ايلام - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان ايلام بهره گيري از تكنولوژي هاي جديد را نياز ضروري روابط عمومي هاي اين استان دانست.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري ايلام بهمن جليليان روز دوشنبه در نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان گفت: روابط عمومي قلب تپنده دستگاه اجرايي و سازمان است.

به گفته وي، روابط عمومي ها در شناساندن خدمات دستگاه نزد افكار عمومي نقش مهمي دارند لذا ضروري است تا مشكلات، بودجه و اعتبارات روابط عمومي ها مورد توجه و تاكيد مديران اجرايي قرار گيرد.

جليليان با بيان اينكه روابط عمومي ها بايد در اطلاع رساني درست پيشگام باشند و نبايد تنها به منبع تكثير خبر تنزل يابند،افزود: ضرورت فعال بودن روابط عمومي ايجاب مي كند كه دستگاه ها اطلاع رساني درست و به موقع را يكي از وظايف خدمتي خود بدانند.

مشاور استاندار و مدير كل روابط عمومي استانداري ايلام با اشاره به سخنان چندي پيش رييس دفتر رييس جمهور در آيين افطاري رييس جمهور با استانداران و معاونين وزرا، گفت: روابط عمومي ها بايد تلاش كنند تا دولت در پاسخگويي به رسانه ها و افكار عمومي بهترين نمره را داشته باشند كه اين مهم به فن روابط عمومي و كارآمدي آن بستگي دارد.

جليليان با اشاره به فضاي رسانه اي موجود و توسعه ارتباطات بر اساس علم و نواوري هاي جديد تاكيد كرد: روابط عمومي‌‌ها بدلايل مختلف بايد بتوانند گام به گام و در عين حال با سرعتي قابل قبول، روش‌هاي سنتي را كنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومي الكترونيك، وظايف خود را انجام دهند.

وي يادآور شد: البته مي توان با تلفيقي از روابط عمومي سنتي و الكترونيك اين وظايف را انجام داد چرا كه مخاطب امروز با مخاطب ديروز متفاوت است، مخاطبان امروزي، خود بدنبال اطلاعات رفته و منتظر دريافت اطلاعات از ديگران نيستند بنابراين روابط عمومي‌ها بايد بتوانند با استفاده از شيوه‌هاي نوين، اطلاعات لازم مخاطب را در سريع‌ترين زمان ممكن در اختيار وي قرار دهند.

وي گفت: عصر ارتباطات و اطلاعات، شرايط بين‌المللي و بهره‌گيري از رايانه و اينترنت در معادلات بين‌المللي، ديگر ضرورت اجتناب ‌ناپذير پرداختن به روابط عمومي الكترونيك است به گونه‌اي كه ديگر نمي‌توان اطلاعات دنيا را از طريق روش هاي سنتي دريافت كرد و با روش‌هاي سنتي و معمول به آن‌ها پاسخ داد.

جليليان با بيان اينكه روابط عمومي ها بايد تحليلگر و فعال باشند، افزود: روابط عمومي ها بايد از منفعل بودن پرهيز كرده و با خلاقيت و نوآوري در حرفه خود عنصري فعال باشند.

وي توليد، خلاقيت، نوآوري، مخاطب محوري و القاي درست پيام را از ويژگي هاي يك روابط عمومي خوب برشمرد و گفت: حركت روابط عمومي ها بايد توام با خلاقيت و توليد باشد چرا كه توليدات روابط عمومي ها ابتدا بايد در دل آنها و سپس در قلب ديگران بنشيند كه اين مهم با اعتقاد راسخ افراد در روابط عمومي ها انجام خواهد شد.

جمعبندي مشكلات روابط عمومي ها، تدوين برنامه آموزشي و برگزاري همايش روابط عمومي استان ايلام در قالب يك تقويم اجرايي از مصوبات اين نشست بود.

9002