مشهد - ایرنا - مشاور بانوان وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفاهیم و مبانی قرآنی با برگزاری نمایشگاه های در استان های كشور گسترش می یابد.

عفت شریعتی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از غرفه داران برتر دهمین نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس با اشاره به اینكه مشهد دارای ظرفیت های بسیار عظیم قرانی است افزود: امیدواریم برگزاری نمایشگاه های بین المللی قرآن در كشور و علی الخصوص مشهد سیر سعودی خود را طی كند.

وی با اشاره به اینكه باید در نمایشگاه قرآن شاهد تعالی مبانی و مفاهیم قرآنی باشیم تصریح كرد: این موضوع كه نمایشگاه قرآن مشهد بدون مراسم اختتامیه برگزار می شود نشان دهنده این موضوع است كه انسجام فكری لازم برای پیگیری موضوعات قرآنی در طول سال فراهم شده است.

شریعتی خاطرنشان كرد: باید نقاط ضعف و قوت نمایشگاه بین المللی مشهد شناسایی شود و جایگاه رفیع قرآنی آن در معرض دید عموم قرار بگیرد تا ضرورت آن برای همه شناسایی شود.

مشاور بانوان وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن راه و رسم زندگی دینی را به انسان می آموزد و ما تنها باید با بهره گیری از این كتاب آسمانی مسیر رشد و تعالی خود را فراهم كنیم.

شریعتی ادامه داد: بهترین تعالیم قرآن در نهج البلاغه دیده می شود و قطعا می توانیم با بررسی ابعاد مختلف این اثر ارزشمند در طول نمایشگاه های قرآن زندگی دینی و علوی را بدرستی در جامعه گسترش دهیم.

وی خاطر نشان كرد: مهمترین نكته ای كه می توانیم با بررسی نهج البلاغه به آن دست پیدا كنیم این است كه زندگی سعادتمندانه در گرو بهره گیری از این شخصیت ارزشمند است.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در 700 غرفه و 27 بخش حوزوی، دانشگاهی، عفاف و حجاب، قرآن، عترت، جلسات و محافل قرآنی و رسانه با حضور 27 نماینده از كشورهای مختلف همچون عراق، سوریه، مصر و پاكستان از ششم لغایت پانزدهم تیر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزاری شد.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد امشب به كار خود پایان می دهد.

7498/1211