لندن - ایرنا - آغاز اعتصاب 24 ساعته 20 هزار تن از كاركنان شبكه مترو لندن از شامگاه چهارشنبه، سبب مختل شدن سیستم حمل و نقل شهری در پایتخت انگلیس شد.

به گزارش ایرنا، این اعتصاب كه از ساعت 21.30 دقیقه ( به وقت محلی ) شروع شد، سبب گردید كه شمار زیادی از ساكنان لندن در پشت درهای ایستگاه های مترو بمانند و نتوانند به موقع به خانه شان بازگردند.

متوقف شدن سرویس‌ دهی مترو لندن و اجبار مردم به استفاده از اتوبوس و تاكسی، شامگاه چهارشنبه ترافیك شدیدی را در خیابان‌های لندن سبب شده بود.

به هم ریختگی شدید حمل ونقل شهری در شامگاه چهارشنبه در حالی صورت گرفت كه شبكه مترو لندن با اختصاص شمار زیادی اتوبوس تلاش كرده بود از آشفته شدن اوضاع جلوگیری كند.

انتظار می رفت این اعتصاب كه در آن در حدود 20 هزار نفر از كاركنان شبكه مترو شركت دارند، مشكلات زیادی را برای حمل و نقل شهری در لندن كه متكی به شبكه ریلی است، ایجاد كند.

از هم اكنون بسیاری از مردم شهر لندن نگران از وضعیت حمل و نقل شهری در صبح روز پنجشنبه و نحوه رسیدن شان به محل كارشان هستند.

انتظار می رود كه این اعتصاب گسترده سفر میلیون ها نفر از مسافران شهری در لندن را تحت تاثیر قرار دهد.

اتحادیه های كارگری انگلیس پس از به بن بست رسیدن مذاكراتشان با كارفرمایان، هشدار داده بودند كه اعتصاب گسترده كاركنان شبكه مترو لندن در این هفته صورت خواهد گرفت.

اتحادیه «اسلف» یكی از این چهار اتحادیه بزرگ كارگری گفته بود كه اعتصاب رانندگان مترو قطعا از غروب چهارشنبه به مدت 24 ساعت آغاز خواهد شد.

گفته می شود این برای نخستین بار در یك دهه گذشته است كه اعضای این اتحادیه كارگری كه عمدتا رانندگان قطارهای شهری هستند، دست از كار می كشند.

این اعتصاب در اعتراض به وضعیت دریافتی كاركنان مترو و مخالفت كارفرمایان با افزایش پرداختی به آنان صورت می گیرد.

اتحادیه های كارگری پس از پنج ماه گفت وگو با شركت مترو لندن، تا اواسط این هفته مهلت داده بودند كه با پیشنهاد آنها مبنی بر افزایش بیش از 2 درصدی حقوق كاركنان مترو و افزایش پرداخت به رانندگان مترو در شیفت شب موافقت شود.

همزمان با اعتصاب كاركنان شبكه مترو لندن ، عصر روز چهارشنبه اعضای اتحادیه كاركنان 'شبكه ریلی ، دریایی و حمل و نقل' (آر ام تی ) و انجمن 'كاركنان حقوق بگیر حمل و نقل ' (تی اس اس ای) انگلیس ، نیز دست از كار كشیدند كه این مساله سبب شد كه ارتباط شبكه ریلی لندن با غرب انگلیس و ولز نیز به هم بریزد.

كاركنان این دو اتحادیه كارگری نیز خواهان بهبود وضعیت حقوقی شان هستند .

اروپام**4**1552