سنندج- ايرنا - رييس حوزه هنري كردستان از ارسال 270 اثر از توليدات واحدهاي مختلف حوزه هنري استان به چهارمين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري خبر داد.

امين مرادي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در بخش هنرهاي تصويري حوزه هنري استان 42 فيلم شامل 30 فيلم داستاني، پنج اثر پويانمايي، پنج اثر مستند و دو فيلم بلند سينمايي به دبيرخانه و كميته هنرهاي تصويري كه در بوشهر مستقر است ارسال كرده است.

وي به توانمندي بالاي فيلمسازان استان كردستان اشاره كرد و گفت: از ويژگي هاي توليد آثار سينمايي در كردستان توقع بسيار پايين فيلمسازان است كه با صرف هزينه هاي بسيار كم، توليدات ارزشمندي را خلق مي كنند.

رييس حوزه هنري كردستان افزود: فيلم و فيلمسازي در كردستان نهادينه شده است و امروز با توجه به سوژه هاي ناب و بكري كه در منطقه وجود دارد و علاقه فراوان به فيلم سازي در بين جوانان، كردستان به عنوان يكي از قطب هاي اصلي فيلم در كشور مطرح است.

وي با بيان اينكه اكثر آثار توليدي حوزه هنري كردستان در جشنواره هاي متعدد داخلي و خارجي حضوري چشمگيري داشته و موفق به كسب رتبه هاي ارزنده اي نيز شده اند اظهار اميدواري كرد در جشنواره چهارم توليدات نيز همچون سه دوره گذشته شاهد كسب موفقيت اين آثار باشيم.

مرادي افزود: همچنين در بخش ادبيات نيز هشت كتاب شعر و داستان توليدي حوزه هنري استان جهت داوري و حضور در اين جشنواره پس از ثبت در سامانه به كميته آفرينش هاي ادبي جشنواره در استان ارسال شد.

وي اظهار كرد: اين آثار شامل هفت كتاب از آثار شاعران كردستاني و يك مجموعه داستان كوتاه هنرجويان واحد آفرينش هاي ادبي است كه در زمان مقرر به جشنواره ارسال مي شود.

رييس حوزه هنري كردستان همچنين به ارسال آثار در بخش هنرهاي نمايشي نيز اشاره كرد و گفت: بر اساس مقررات جشنواره در اين بخش هر استان تنها قادر به حضور سه اثر نمايشي بوده و بر اين مبنا پس از بررسي هاي انجام شده سه اثر نمايشي در بخش صحنه اي به دبيرخانه جشنواره در مازندران ارسال شد.

وي در ادامه افزود: در جشنواره چهارم بخش ديگري قرار داده شده است تا در آن مجموعه آثاري كه در هيچ يك از كميته هاي هنري تخصصي مرتبط جايگاهي براي آن تعريف نشده است بتوانند به رقابت بپردازند و در اين بخش نير حوزه هنري با ارسال 19 اثر به دبيرخانه جشنواره در البرز آثار خود را عرضه كرده است.

به گفته وي چند مجموعه كتاب با موضوع شعار سال، نقش مساجد در توسعه فرهنگي و برنامه هاي توليدي حوزه هنري در اين بخش حضور دارد.

مسوول كميته موسيقي چهارمين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري اظهار كرد: در بخش موسيقي نيز كه دبيرخانه آن در كردستان مستقر است در بخش مسابقه با ثبت شش اثر موسيقايي و چندين اثر جهت حضور در بخش جنبي جشنواره آمادگي خود را اعلام كرده ايم.

وي افزود: حضور گروه هاي موسيقي سنتي، عرفاني و اركسترال جهت شركت در بخش جنبي نيز از ديگر آثار ارائه شده در جشنواره چهارم در بخش موسيقي است.

رييس حوزه هنري انقلاب اسلامي كردستان ادامه داد: همچنين بخش هنرهاي تجسمي از بخش هاي ويژه جشنواره چهارم است كه در 9 بخش آثار هنرمندان حوزه هاي هنري كشور را ارزيابي مي كند.

وي گفت: در اين بخش كه دبيرخانه آن در حوزه هنري استان قزوين قرار گرفته است هنرمندان تجسمي در بخش هاي كاريكاتور، خوشنويسي، نگارگري، نقاشي و نقاشي خط، گرافيك، تصويرسازي، طراحي، حجم و پژوهش به رقابت مي پردازند.

مرادي افزود: استان كردستان با ثبت 192 اثر از آثار هنرمندان توانمند حوزه هنري استان حضوري گسترده را در اين بخش خواهد داشت.

وي ثبت 20 اثر كاريكاتور، 35 اثر خوشنويسي، 27 اثر نگارگري، 30 اثر نقاشي و نقاشي خط، 20 اثر گرافيك ، 20 اثر تصوير سازي، 20 اثر طراحي و 20 اثر حجمي و ارسال به دبيرخانه جشنواره جهت داوري و ارزيابي حاصل تلاش هنرمندان اين بخش عنوان كرد.

جشنواره چهارم آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري از هفتم تا نهم مهرماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.ك/3

7348/1904