تبريز- ايرنا - مدير فرهنگي آموزشي منطقه آزاد ارس از اختصاص هفت ميليارد و 500 ميليون ريال براي مرمت و تجهيز مدارس اين منطقه خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد ارس ، ابراهيم نصيري با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اي كه به امضاي مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدير كل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي رسيده است ، گفت: در سه ماه آتي و در قالب اين قرارداد، پنج ميليارد ريال در خصوص مرمت و بهسازي فضاهاي آموزشي و مدارس واقع در محدوده منطقه آزاد ارس و خريد و نصب تجهيزات آموزشي هزينه خواهد شد.

وي گفت: درهمين راستا كارشناسي لازم براي شناسايي نيازهاي عمراني مدارس منطقه در سال تحصيلي جديد با حضور كارشناسان آموزش و پرورش و نوسازي مدارس استان انجام يافته و بزودي عمليات اجرايي اين پروژه شروع مي شود.

وي افزود: عمليات عمراني محوطه سازي مدرسه راهنمايي معرفت، خريد و نصب كتابخانه كلاسي در مقطع ابتدايي، تامين كتب كمك آموزشي كتابخانه هاي مدارس، خريد نيمكت و صندلي دانش آموزي، ميز آموزگار و ويدئو پروژكتور و برد هوشمند و خريد تجهيزات ورزشي از مفاد ديگر تفاهم نامه منعقده مي باشد.

نصيري گفت: از اعتبار در نظرگرفته شده دو ميليارد و 500 ميليون ريال صرفا جهت خريد و نصب تجهيزات هوشمندسازي در مدارس محدوده منطقه در نظرگرفته شده كه پيش از شروع سال تحصيلي جديد انجام خواهد يافت.

وي ارتقاي كيفي آموزش در منطقه را از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس دراين منطقه عنوان كرد و گفت: ديدگاه مناسب مديريت عامل سازمان به ارتقاي كمي و كيفي آموزش بويژه آموزش هاي رسمي در منطقه از سال گذشته زمينه ساز اقدامات مناسبي در جهت احداث فضاهاي جديد آموزشي و بهسازي فضاهاي فعلي در منطقه بوده است.

وي همچنين از نصب كتابخانه كلاسي و خريد كتب كمك آموزشي در مدارس محدوده خداآفرين منطقه خبر داد و افزود: در سال 93 نيز در كنار آغاز احداث يك باب مدرسه 12 كلاسه در جلفا با اعتبار 23 ميليارد ريالي ، جهت انجام امور عمراني افزون بر دو ميليارد ريال و جهت مساعدت به امور جاري و فرهنگي و تجهيز مدارس منطقه يك ميليارد ريال هزينه شد.

7232/ 1495