مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: باید با بی حجابی به عنوان یك ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی و ابزار جنگ نرم و پیشقراول تهاجم فرهنگی دشمنان به طور قاطع برخورد شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یكشنبه در تجمع روز ملی عفاف و حجاب در مهدیه مشهد افزود: با بی حجاب باید مانند سارق و شراب خوار برخورد قضایی صورت گیرد.

وی اظهار كرد: بی حجابی یك ناهنجاری و فساد اجتماعی است و باید با زنانی كه با ظاهر بی حجاب در جامعه حضور می یابند، برخورد اصولی شود چون این زنان جامعه را به فساد می كشانند.

وی گفت: ما با بی حجابی مخالفیم ولی نمی خواهیم به زور بی حجاب را با حجاب كنیم.

وی آیات قرآن كریم در زمینه حجاب و عفاف را یاد آور شد و گفت: منكر حجاب، منكر قرآن است.

آیت الله علم الهدی از مسوولان و دست اندركاران فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها و صدا و سیما خواست از ظرفیتهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر استفاده كنند و هنر را در استخدام حجاب قرار دهند.

وی افزود: حجاب و چادر زنان در كشور ما از سه هزار سال قبل وجود داشته و به آن اهمیت داده می شده است.

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف روز ملی عفاف و حجاب توسط برخی افراد گفت: برخی اشخاص اینچنین وانمود می كنند كه تجمع 80 سال پیش مردم در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای دفاع از عفاف و حجاب نبوده بلكه یك مقاومت فرهنگی عمومی در مخالفت با لباس و كلاه فرنگی در زمان رضاخان بوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: این در حالی است كه این تجمع در مخالفت با كشف حجاب رضاخانی و حمایت از عفاف و حجاب انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: كشف حجاب رضاخان برای نخستین بار در سال 1307 شمسی و در دربار رضاخان آغاز شد و در نوروز 1313 كه خانواده سلطنتی با ظاهر بی حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شدند، اعتراضات علما نسبت به آن در این سال و از جمله سال 1314 به اوج خود رسید.

وی گفت: بعد از آنكه آیت الله قمی یكی از علمای مشهد در محكومیت كشف حجاب رضاخانی به تهران رفته و عمال رضاخان اقدام به محاصره محل اقامت وی كردند، جمع زیادی از مردم مشهد در 21 تیر 1314 در حمایت از این روحانی و همچنین محكومیت كشف حجاب رضاخان در صحن مسجد جامع گوهرشاد تحصن كردند.

امروز به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب جمع كثیری از بانوان مشهد با حضور در مهدیه این شهر بر ترویج فرهنگ حجاب در جامعه تاكید كردند.

21 تیر ماه به مناسبت سالروز تجمع مردم در مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) در سال 1314 برای محكومیت كشف حجاب و كشتار آنان به دست عمال رضاخان به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است./2

2095/ 6053