ساري - ايرنا - رئيس اداره فرهنگ و ارشاد آمل از حضور 100 خوشنويس مازندراني در همايش استاني كتابت وحي در آمل خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي ارشاد مازندران محمد محمدي گفت: خوشنويسي يكي از هنرهاي ارزنده‌اي است كه از گذشته تاكنون علاقه‌مندان زيادي را به سمت خود سوق داده است.

وي افزود: برگزاري همايش كتابت وحي از برنامه‌هاي فرهنگي و ديني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل از كه با همكاري خوشنويسان و هنرمندان اين شهرستان نهمين دوره خود را تجربه مي‌كند.

محمدي با اعلام اينكه اين همايش در ابتدا به صورت شهرستاني برگزار شد ولي در ادامه با حضور هنرمندان مازندران روند استاني را به خود گرفت، عنوان كرد: در نهمين همايش استاني كتابت وحي كه در مجتمع فرهنگي و هنري وليعصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل برگزار مي‌شود هنرمندان از افطار تا سحر آيات وحياني و نوراني قرآن كريم را به رشته تحرير در مي‌آورند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل با تاكيد بر اينكه اين همايش بيست‌وسوم تير امسال همزمان با بيست‌وهفتم ماه مبارك رمضان دنبال مي‌شود، گفت: طي سال‌هاي گذشته علاوه بر كتابت آيات مختلف قرآن كريم، سوره قدر به صورت ويژه به خط‌هاي نستعليق، نسخ، ثلث و شكسته نستعليق تحرير مي‌شد.

وي يادآور شد: امسال نيز حدود 100 خوشنويس ممتاز و فوق‌ممتاز عرصه خوشنويسي شهرهاي مختلف مازندران در اين همايش شركت مي‌كنند.

محمدي گفت: طي سال‌هاي گذشته دو جلد كتاب قران كريم كتابت شده توسط هنرمندان آملي كه حاصل چند سال تلاش و كوشش مستمر بود، با حضور خوشنويسان و مسئولان استاني و شهري رونمايي شد.

وي بيان كرد: قدرداني از خوشنويس، برگزاري نمايشگاه آثار خوشنويسي قرآني، تجليل از پيشكسوت هنري و برپايي نمايشگاه توليدات صنايع دستي از ديگر برنامه‌هاي جنبي همايش است.

محمدي با اشاره به برنامه‌هاي جنبي همايش كتابت وحي در آمل، اظهار كرد: رونمايي از دومين قرآن كتابت شده به خط نستعليق توسط محمدرضا خسروي آملي، رونمايي از سومين قرآن كتابت شده به خط نسخ توسط احمد ناطقي و تجليل از مقام هنرمند پيشكسوت غلامحسين آبتين از ديگر برنامه‌هاي اين همايش است.ك/1

6097