كرمانشاه - ايرنا - مديركل استاندارد استان كرمانشاه با بيان اينكه حفظ سلامت و ايمني شهروندان براي ما اهميت زيادي دارد، در خصوص وسايل بازي موجود در شهربازي هاي كرمانشاه تاكيد كرد كه از فعاليت وسايل غيراستاندارد جلوگيري كرده ايم.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان كرمانشاه، محمودرضا نيازي روز چهارشنبه اظهار كرد: در راستاي وظايف نظارتي و كنترلي اداره كل استاندارد و به منظور حفظ حقوق شهروندان با هدف جلوگيري از بروز سوانح و حوادث احتمالي از ادامه فعاليت وسيله هاي بازي غيراستاندارد جلوگيري به عمل آمده است.

وي افزود: از مجموع شهربازي استان كرمانشاه تاكنون 2 شهربازي (شهربازي لب آب و شهربازي پارك غربي يا فانفار) و چهار وسيله بازي سبك موفق به اخذ گواهينامه ايمني استاندارد شده اند و ساير وسايل در صورتي كه رفع نقص نكنند و نتوانند تاييديه استاندارد را بگيرند، جمع‌آوري مي‌شوند.

نيازي با بيان اينكه مطابق مقررات سازمان ملي استاندارد بهره برداري از وسايل بازي منوط به داشتن گواهينامه هاي بازرسي حين ساخت، نصب و بعد از نصب مي باشد، اظهار كرد: هم اكنون همه فعاليت هاي شهربازي ها از آغاز تا پايان را تحت كنترل داريم.

اين مقام مسوول با اشاره به اينكه عمده تجهيزات در شهربازي‌ها قديمي بوده و نصب آنها بيشتر مربوط به زماني مي‌شود كه تحت نظارت سازمان استاندارد نبوده‌اند گفت: شركت هاي بازرسي تحت پوشش استاندارد اقدام به انجام تست‌هاي تخريبي و چشمي و ... پس از نصب تجهيزات مي نمايند.

به گفته نيازي، با اين تمهيدات تا حدي بحث ايمني و عملكرد تجهيزات شهربازي‌ها ارتقا يافته است.

نيازي ضمن اخطار به بهره برداران وسايل بازي اظهار داشت: مسوولان مرتبط با شهر بازي ها بايد توجه داشته باشند كه استفاده از اين وسايل بايد براساس تاريخ مجوز باشد و كسي نبايد در اين زمينه با زندگي و سلامت مردم مسامحه و كوتاهي كند.

وي اضافه كرد: رعايت الزامات استاندارد وسايل شهربازي بايد در سه مرحله طراحي و ساخت، نصب و راه‌اندازي و بهره ‌برداري از تجهيزات، از سوي سرمايه‌گذار مورد توجه قرار گيرد.

مديركل استاندارد استان كرمانشاه افزود: بهره بردار مكلف است در فواصل زماني تعيين شده (روزانه، هفتگي، ماهانه، شش ماهه و ساليانه ) نسبت به كنترل تجهيزات اقدام و قبل از پايان مهلت مقرر شده نسبت به تمديد مجوز استاندارد اقدام نمايد.

6539/8066