لندن - ایرنا - صدها تن از شیعیان مقیم انگلیس پس از یك ماه تزكیه نفس، صبح شنبه با حضور در مركز اسلامی انگلیس در لندن، نماز عید فطر را به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مركز اسلامی انگلیس اقامه كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلمانان نمازگزار از اقشار و ملیت‌های مختلف پیش از اقامه نماز عید، با ذكر نام خدا به تكلیف واجب الهی عمل كرده و زكات فطریه خود را در صندوق‌هایی كه به همین منظور تدارك دیده‌شده بود، ریختند.

در ابتدای این مراسم، یكی از قاریان بین‌المللی آیاتی چند از قرآن كریم را تلاوت كرد و سپس نمازگزاران با ندای تكبیر به استقبال نماز باشكوه عید سعید فطر رفتند.

نمازگزاران كه پس از یك ماه عبادت و روزه‌داری در این مراسم شركت كرده بودند به شكرانه روزه‌داری و تزكیه نفس، خداوند متعال را سپاس گفتند و برای سربلندی و عزت مسلمانان دعا كردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی نیز در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن تبریك این مناسبت و دعوت تمامی مؤمنین به نقوی الهی، مطالبی را در مورد اهمیت ماه مبارك رمضان و عید فطر و نیز مسایل جهان اسلام بیان كرد.

وی همچنین خواستار همدلی و وحدت مسلمانان جهان شد و گفت بی‌تردید بسیاری از مشكلات كنونی با همدلی، اخوت و احترام به یكدیگر قابل‌حل و فصل است.

دكتر شمالی در خطبه‌های نماز عید فطر همچنین از حضور و مشاركت مسلمانان روزه‌دار در مراسم و برنامه‌های مركز اسلامی انگلیس در ایام ماه مبارك رمضان تشكر و قدردانی كرد.

نماز عید فطر صبح روز ‌شنبه علاوه بر مركز اسلامی انگلیس در لندن در سایر مراكز اسلامی و مساجد این كشور نیز برگزار شد.

مراكز اسلامی انگلیس روز شنبه روز اول ماه شوال و روز عید فطر اعلام كرده بودند.

جمعیت مسلمانان در انگلیس در حال حاضر نزدیك به 3 میلیون نفر می‌رسد.

اروپام**4**1552