زنجان - ايرنا - مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان زنجان گفت: حوزه مشاغل خانگي بستر مناسبي براي حضور و فعاليت بانوان در عرصه هاي اقتصادي و اجتماعي است.

قاسم صيادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به ارايه آموزش‌هاي مهارتي براي بانوان در حوزه كارآفريني اشاره كرد و افزود: توانمندسازي نيروي انساني و فرهنگ سازي آموزش هاي مهارتي در دستور كار مراكز فني و حرفه‌اي قرار دارد.

وي بر لزوم شناسايي خوشه هاي توليد تاكيد و اظهار كرد: با توجه به نيازهاي بازار كار و شناسايي پشتيبان‌ها و حمايت از آنها مي توان زمينه فعاليت بانوان در عرصه توليد را فراهم كرد.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان زنجان گفت: اين اداره كل براي مخاطبان مختلف در مراكز ثابت، سيار، موسسات كار آموزي آزاد، شعبات شهري و روستايي، مراكز كنار دانشگاه، جوار صنايع و واحدهاي توليدي، زندان و پادگان ها با 300 حرفه در حال اجرا آموزش هاي مهارتي در بخش هاي خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و كشاورزي ارايه مي شود.

صيادي نقش مهارت آموزي در توسعه و اشتغال پايدار را مهم ارزيابي و اضافه كرد: توانمندسازي روستاييان و افراد در مناطق محروم با تاكيد بر اشتغال پايدار، توانمندسازي و ارايه آموزش هاي مهارتي به دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي، طرح آموزش بازار محور، توسعه كسب و كارهاي كوچك و متوسط و مشاغل خرد از جمله رويكردهاي اساسي فني و حرفه اي براي افزايش توان مهارتي افراد است.

وي ادامه داد: به موازات اين اولويت هاي آموزشي، توجه به آسيب هاي اجتماعي، تدوين و به روز كردن استانداردهاي آموزشي، مهيا كردن زمينه هاي رقابتي و مسابقات مهارتي از ديگر برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان زنجان نداشتن مهارت را بي سوادي خواند و گفت: سازمان فني و حرفه اي با رويكرد هر ايراني يك مهارت، هر كارگاه يك آموزشگاه، هر خانه يك كارخانه، هر كارخانه يك مركز آموزشي و هر مركز آموزشي يك دانشگاه براي توانمند سازي نيروي بيكار به منظور اشتغالزايي و افزايش بهره وري و ايجاد اشتغال پايدار تلاش مي كند.

7318/6085