اصفهان- ايرنا- هواي استان اصفهان عصر امروز دو شنبه دگرگون شد و ورزش باد شديد همراه با گرد و خاك ، رعد و برق و بارش باران اين منطقه را فراگرفت .

اداره كل هواشناسي استان اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با ايرنا از احتمال وزش طوفانهاي رگباري ، آبگرفتگي و جاري شدن سيلاب ر در نقاط مختلف استان خبر داد و اعلام كرد: تحليل نقشه هاي هواشناسي بيانگر ورود هواي سرد از مناطق شمالي و گذر موجي ناپايدار است كه در بيشتر مناطق بويژه در ساعات بعدازظهر افزايش خواهد يافت .

همچنين در نواحي شمالي و شرقي استان باد شديد با گرد و خاك وزيدن گرفته و در برخي از مناطق استان بويژه نواحي غرب و شمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

ين مركز اضافه كرد: طي دو روز آينده وزش باد نسبتا شديد گاهي در برخي مناطق طوفان موقت پيش بيني مي شود كه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و مناطقي از مركز با گرد و خاك و كاهش ديد همراه خواهد بود.

مركز پيش بيني سازمان هواشناسي اصفهان همچنين اعلام كرد: در مناطق غرب، شمال غرب، شمال و مناطقي از مركز و نواحي جنوبي استان رگبار، رعد و برق و در نواحي مستعد احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.

بنا بر اين گزارش ، دماي هوا در 24 ساعت آينده سه تا چهار درجه سانتيگراد كاهش خواهد يافت و اين ناپايداري طي دو روز آينده جريان خواهد داشت .

دماي فعلي اين كلانشهر حدود 24 درجه سانتيگراد با رطوبت 41 درصد اعلام شده است.

كاشان، دهق، علويجه و ورزنه اصفهان در 24 ساعت گذشته شاهد بارندگي بودند كه بيشتر ميزان بارش در كاشان با 1.9 ميليمتر گزارش شده است.

امروز گرمترين نقطه استان اصفهان چوپانان با 41 درجه و فريدونشهر با 12 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنك ترين نقطه اين استان است.

1339